رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
به دعوت وزارت فرهنگ و جهانگردی عراق صورت می‌گیرد؛

سفر سه روزه رئیس سازمان سینمایی به بغداد و امضای تفاهم‌نامه همکاری

در پی درخواست حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در سفری سه روزه به بغداد می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی […]

در پی درخواست حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در سفری سه روزه به بغداد می‌رود.
به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، این سفر در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق صورت می‌گیرد. برنامه ریزی این سفر در نشست مشترک روسای سینماهای دو کشور ایران و عراق در ۲۳ خردادماه در تهران انجام گرفته است.
حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و بویژه، کودک و نوجوان»، زمینه سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‏‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، همفکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره گیری از تجارب موسسه سینماشهر و بخش خصوصی سینمای ایران و … از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.
برپایه این خبر، در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش در می‌آیند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار