رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

آیین افتتاحیه پردیس سینمایی مهر همافران عصر روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر نوشهر برگزار شد. توسعه عادلانه سینماها ماموریت حوزه هنری است حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره به عنوان نخستین سخنران این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران و همچنین افتتاح این پردیس […]

آیین افتتاحیه پردیس سینمایی مهر همافران عصر روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر نوشهر برگزار شد.

توسعه عادلانه سینماها ماموریت حوزه هنری است
حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره به عنوان نخستین سخنران این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان مازندران و همچنین افتتاح این پردیس سینمایی گفت: در حدود سه سال است که در حوزه هنری زیر ساخت‌های توسعه سینما با عنوان «طرح توسعه سینماهای کشور» فعال شده و موسسه بهمن سبز حوزه هنری به عنوان متولی این امر مجموع سالن‌های حوزه هنری را که در اختیار داشت در فاز دوم به ۲۳۰ پرده رسانده است.
او ادامه داد: فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری در ایستگاه آخر قرار گرفته و با ۹۲ سالنی که در ۱۹ نقطه کشور ایجاد و تا شهریور ۱۴۰۱ در استان‌های مختلف افتتاح می‌شوند، سالن‌های حوزه هنری به مرز ۲۳۰ سالن خواهد رسید که یک سوم ظرفیت سینماهای کشور را تشکیل خواهد داد. ما در این مدت تلاش کردیم به نحوی زیرساخت‌ها و فضا را پیش ببریم که مبتنی برعدالت باشد و در شهرستان‌ها و شهرهای با جمعیت کم نیز سالن سینمایی داشته باشیم و سالن‌های قدیمی نیز بازسازی شوند.
رئیس سازمان سینمایی سوره همچنین افزود: از تمامی مسئولان شهرداری و شورای شهر نوشهر کمال تشکر را دارم که همراه ما بودند. پردیس سینمایی مهر همافران تنها پردیس چهار سالنه استان است که برای به ثمر رسیدن آن زحمت و همراهی این دوستان نقش بسزایی در شکل‌گیری این اتفاق داشت و امیدواریم که در شهرهای دیگر نیز ادامه داشته باشیم. ما در شهرهای آمل و بهشهر پیش از این سالن داشتیم. علاوه بر این دو شهر سینما سپهر را نیز در ساری داشتیم؛ از یک سال گذشته قصد داشتیم پردیس سینمایی ایران ساری را نیز احداث کنیم که کار تخریب آن انجام شد، اما برخلاف شهرداری نوشهر که بسیار با ما در احداث این سینما همکاری داشت، این همراهی در ساری رخ نداد و امیدواریم که این همراهی در مرکز استان نیز ادامه داشته باشد. حوزه هنری توسعه سینما را ماموریت خود می‌داند و ما بدون چشم داشتی این کار را انجام می‌دهیم.
جعفریان در ادامه افزود: در کنار کارهای زیرساختی حوزه هنری که در حال انجام است در عرصه تولید نیز فعال بودیم و سال گذشته چهار فیلم تولید کردیم که در حال حاضر فیلم سینمایی «هناس» در حال اکران است و با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شده است. به تدریج نیز آثار دیگر تولید شده در حوزه هنری به روی پرده خواهند رفت، که در مهر ماه انیمیشن «لوپتو» برای گروه سنی کودک و نوجوان اکران خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره بین اللملی فیلم‌های صد ثانیه‌ای در سال جاری گفت: ما این جشنواره معتبر در حوزه فیلم کوتاه را در زمستان سال جاری بار دیگر برگزار خواهیم کرد و به زودی فراخوان آن نیز اعلام خواهد شد. این جشنواره طی دوازده دوره گذشته با هدف شناسایی و کشف استعدادهای فیلمسازی جوان برگزار شده است و در چند سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی برگزاری آن متوقف شد و حالا پس ازچهار سال دوباره از سر گرفته خواهد شد. امیدواریم جشنواره بین المللی فیلم‌های کوتاه صد ثانیه‌ای بتواند در راستای کشف استعدادها بار دیگر برگزار شود و نیروهای جوان و تازه نفسی را به سینما معرفی کند. تمامی این اتفاقات در راستای هرچه بهتر شدن و دیده شدن هنر و هنرمندان کشور در حوزه هنری در حال انجام است.
افتتاح نخستین پردیس چهار سالنه استان مازندران
مهندس خویی رئیس شورای شهر نوشهر نیز به عنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: پردیس سینمایی مهر همافران، اولین پردیس سینمایی چهار سالنه استان مازندران است که گامی بلند در مسیر زیرساخت‌های توسعه فرهنگی و آبادانی شهر به بهره‌برداری رسیده و مفتخرم با کسب اجازه از رسانه‌ها ۴ تا ۱۴ مرداد ماه را دهه رویدادهای فرهنگی شهر نوشهر اعلام کنم. امیدواریم بتوانیم زیر ساخت‌های فرهنگی شهر را تا حد توانمان غنی سازی کنیم. از تمامی کسانی که از ابتدای شکل گیری ایده‌ها و به ثمر رساندن این پردیس نقش مهمی داشتند سپاسگزارم.
سینما باید جایگزین رسانه‌های خارجی شود
همچنین رستم زرودی فرماندار شهر نوشهر نیز گفت: با توجه به این که زیر ساخت‌ها در حال فراهم شدن است، امیدواریم که بتوانیم در حوزه محتوا تولیدات سینمایی را نیز به روز کنیم و جوانان را به این سمت بکشانیم. سینما در دنیا حرف بسیار دارد و ما برای این که خانواده‌هایمان درگیرخلا فرهنگی هستند، رسانه‌های خارجی این جایگاه را پر کرده‌اند. این رسانه است که کودکان و نوجوانان ما را هدایت می‌کند و یکی از نقدها این است که رسانه‌ها تعاملی نیستند و به دلیل سوالاتی که در ذهن باقی می‌ماند بعدها مشکلاتی را با خود به همراه دارد.
او ادامه داد: سینما باید به نحوی باشد تا این خلا فرهنگی در جوانان را جبران کند و جایگزین رسانه‌های خارجی شود. امروز اگر در جامعه حس پرسشگری کم شده به این دلیل است که ما به سمت رسانه‌هایی رفتیم که تعاملی نیستند و نتوانستیم خواسته‌ها و مشکلاتمان را بیان کرده و از آن پاسخ مناسبی دریافت کنیم. امیدوارم که این مشکل بواسطه سینما برطرف شود و سینما نیز در این مباحث ورود پیدا کند.
در این مراسم حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره،عبدالحمید قره داغی معاون اداری مالی حوزه هنری، مهندس رستم زرودی فرماندار نوشهر، محمد صالح خویی رئیس شورای شهر نوشهر، عباسعلی همپا شهردار نوشهر، مهدی معصومی رئیس حوزه هنری استان مازندران، بابک شمس مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر حضور یافتند و در خاتمه نیز «گروه زندگی مازندران» به اجرای موسیقی پرداختند و پردیس سینمایی مهر همافران نیز با پخش فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه به شکل رسمی آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار