رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 22 مرداد 1401 - 08:43
  • کد خبر : 103598
  • تئاتر
  • چاپ خبر : خیام وقار کاشانی: تئاتر؛ بازیگر را نمک گیر می کند

خیام وقار کاشانی: مهم‌ترین درس تئاتر یادگیری تعهد است. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، خیام وقار کاشانی مهمان دیشب شب نشینی بود؛ وی در این برنامه از سختیهای جدایی از تئاتر و ورود به سینما گفت. او همچنین از بازی در سریالی به همراه دخترش صحبت کرد و از […]

خیام وقار کاشانی: مهم‌ترین درس تئاتر یادگیری تعهد است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، خیام وقار کاشانی مهمان دیشب شب نشینی بود؛ وی در این برنامه از سختیهای جدایی از تئاتر و ورود به سینما گفت. او همچنین از بازی در سریالی به همراه دخترش صحبت کرد و از علاقه دختر خود به بازیگری سخن گفت. او گفت: تئاتر بازیگر را نمکگیر میکند و بازیگران معمولا تمایل دارند همواره در صحنه تئاتر حاضر باشند؛ دل کندن از تئاتر برای بازیگران آن بسیار دشوار است و این مسئله برای من نیز صدق میکند. اکنون با وجود آن که به بازی در سینما و تلویزیون وارد شدم اما همچنان فعالیت تئاتر خود را ادامه میدهم.

وقار کاشانی ادامه داد: من از محله پشت مشهد کار تئاتر خود را در مدرسه شروع کردم. با گذر زمان متوجه شدم که بازیگری را بسیار دوست دارم و در نتیجه کار خود را ادامه دادم. در کاشان انجمن نمایشی وجود داشت و من با شرکت در کلاسهای آنها توانستم چند نمایش را به اجرا درآورم.

وی افزود: من در کنکور هنر شرکت کردم اما ابتدا در رشته مهندسی عمران قبول شدم و یک ترم را در آن رشته گذراندم؛ اما از آنجایی که علاقه بسیاری به هنر و نمایش داشتم نمیتوانستم با معادلات و قوانین عمرانی کنار بیآیم در نتیجه آن رشته را ترک کردم و در رشته نمایش دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز ثبت نام کردم.

او اظهار داشت: یکی از تفاوتهای قابل توجه تلویزیون و تئاتر ارتباط مستقیم بازیگران تئاتر با مخاطبان است و از قدیم گفتند حضور تماشاگران در تئاتر انرژی فوقالعادهای را به بازیگران میدهد. حسی که تماشاگران به بازیگران میدهند بسیار خاص است که در هیچ جای دیگر این احساس به یک بازیگر انتقال داده نمیشود.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من یک دختر ۱۳ ساله به نام باران دارم که به شکل فوقالعادهای به بازیگری تئاتر علاقه دارد. دختر من تجربه بازیگری تئاتر و سینما دارد که برنده جوایز بسیاری نیز شده است. ما با یکدیگر در سریال تبوتاب بازی کردیم که باران در آن نقش دخترم را داشت؛ این تجربه بسیار عجیب و دوست داشتنی بود و ارتباط فوق العادهای در آن وجود داشت. باران از کودکی همراه من به پشت صحنه می آمد و از پنج سالگی علاقه بسیاری به کارگردانی داشت.

وقار کاشانی ادامه داد: از تئاتر میتوان صبوری، نظم و تعهد را آموخت. افراد در تئاتر به یک گروه وابسته هستند و به آنها تئاتر دارند که باید آنچه بر عهده دارند را به بهترین نحو به بینندگان ارائه دهند. بازیگری تئاتر همچنین به بازیگران اعتماد به نفس میدهد چرا که مخاطبان در لحظه به بازی افراد واکنش نشان می‌دهند.

گفتنی است؛ برنامه شب نشینی از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر گودرزی است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار