رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که ازشبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت ودرخصوص آمار ومیزان تصادفات در سال ۱۴۰۱ توضیح داد . سرهنگ مومنی گفت: بصورت روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام می گردد […]

به گزارش سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که ازشبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت ودرخصوص آمار ومیزان تصادفات در سال ۱۴۰۱ توضیح داد .
سرهنگ مومنی گفت: بصورت روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اعلام می گردد که همکاران بنده بر سر صحنه تصادف حضور پیدا کرده و تصادفات را بررسی می نمایند .
وی افزود : از این ۱۷۰۰ خبر تصادف ، حدود ۲۰۰ مورد آن موجب ترسیم کروکی خسارتی و حدود ۶۰ مورد آن منجر به ترسیم کروکی جرحی می گردد .
سرهنگ مومنی افزود : روزانه بین ۶۵ تا ۷۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران داریم و متاسفانه هر دو روز ۳ نفر از شهروندان در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهر تهران جان خود را از دست می دهند .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در سال جاری حدود ۴۴ درصد متوفیان ما عابرین پیاده بوده است که نیمی از تصادفات عابرین پیاده در محور های بزرگراهی بدیل عبور عرضی و غیر مجاز از عرض بزرگراه بوده است که به جای عبور از پل های عابر پیاده از عرض بزرگراه عبور کرده و جان خود را از دست بدهند .
وی گفت : حدود ۴۳ درصد از متوفیان رانندگی مربوط به رانندگان موتورسیکلت هست که نیمی از تصادفات موتورسیکلت بدلیل شدت ضربه و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده که در محل حادثه فوت کرده اند .
سرهنگ مومنی افزود : حدود ۱۳ درصد از تصادفات فوتی مربوط به رانندگان خودرو و سرنشین خودرو بوده که غالبا در محورهای بزرگراهی بوده و دلیل آنهم سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است .
وی بیان داشت : بیشترین سهم متوفیان حوادث رانندگی ما در سال جاری در منطقه ۵ با ۱۲ درصد از کل تصادفات و بعد از آن منطقه ۱۵ و منطقه ۱۸ بوده است که از ۲۲ منطقه شهرداری ۳ منطقه ما که مناطق ۵، ۱۸ و ۱۵ است یک سوم متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است .
سرهنگ مومنی گفت : بیشترین افزایش متوفیان در سال جاری در محدوده منطقه ۵ و منطقه ۷ و ۱۲ بوده است که افزایش داشته ایم که این یک تذکر جدی است و می طلبد مسئولین شهری می بایست توجه بیشتری نسبت به اصلاحات هندسی ، آشکارسازیها و هوشمند سازی معابر بویژه نصب دوربین های کنترل سرعت و دوربین های کنترل تخلفات . دوربین های عبور از چراغ قرمز داشته باشند .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : پلیس راهور تهران بزرگ هم بصورت ویژه و با افزایش تیم ها و برخورد با تخلفات سعی داریم در ماه های آتی شاهد کاهش حوادث در این مناطق باشیم .
وی گفت : یکی از عوامل حوادث رانندگی سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز رانندگان است که موجب بروز این حوادث می گردد که اگر رانندگان سرعت مجاز هر محور را رعایت نمایند در صورتی که اگر تصادفی نیز بوجود بیاید شدت حادثه بسیار کاهش خواهد یافت و تصادف بیشتر به صورت خسارتی خواهد بود و جرحی و فوتی نخواهد شد .

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار