رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

«مینو چهره» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره ای از زنده یاد منوچهر اسماعیلی پیشکسوت و دوبلور مطرح و مرد هزار صدای ایران شنبه ۵ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، توکلی درباره این مستند گفت: «مینو چهره» به […]

«مینو چهره» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره ای از زنده یاد منوچهر اسماعیلی پیشکسوت و دوبلور مطرح و مرد هزار صدای ایران شنبه ۵ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، توکلی درباره این مستند گفت: «مینو چهره» به سفارش شبکه مستند ساخته شده و پاسداشتی بر یک عمر فعالیت هنری زنده یاد اسماعیلی است، این مستند  در گفت و گو با چهره های شناخته شده دوبله مثل منوچهر والی زاده ناصر ممدوح، عباس مطمئن زاده به زندگی و زمانه  مرد هزار صدای ایران پرداخته است.
وی افزود: در این مستند با حسین مطمئن زاده صداگذار فیلم هم درباره ویژگی های فنی صدای این هنرمند بزرگ گفت و گو کردیم.
توکلی گفت: مرحوم اسماعیلی کارهای بسیار زیادی از خود به یادگار گذاشت، شاید شاخص ترین کار ایشان دوبله دو شخصیت در  فیلم «اسپارتاکوس» است، من  در فرصت کوتاهی که برای ساخت مستند در اختیار داشتم سعی کردم از صداپیشگی برتر او در ژانرهای رئال، تاریخی، طنز، جدی ، کلاسیک و … استفاده کنم.
این تهیه کننده درباره اسم مستند هم گفت: برای اسم مستند از اسم این هنرمند وام گرفتیم، منوچهر یا مینو چهره، به دلیل چهره ی خاصی که استاد اسماعیلی داشتند این نام را برای مستند مناسب دیدم.
منوچهر اسماعیلی متولد ۸ فروردین ۱۳۱۸  دوبلور و مدیر دوبلاژ ایرانی بود که در ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ در گذشت،  او مدیریت ارشد دوبلاژ بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی، سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های رادیویی را بر عهده داشت و در پست دوبلور و گوینده در بیش از ۱۵۰۰ اثر ایفای نقش کرد. همچنین در فیلم‌های سینمایی نقش آفرینی می‌کرد و مدرس فنون و تکنیک‌های گویندگی و مدیریت دوبلاژ بود. از دیگر وظایف اسبق وی می‌توان به سرپرست انجمن و رئیس صنف گویندگان ایران اشاره کرد.
از برخی از نقش‌های منوچهر اسماعیلی در فیلم‌های ایرانی و خارجی می توان به حضور صدای مرد هزار دوبله در برخی از فیلم‌های ایرانی : فیلم رسالت(محمد رسوالله)، پاپیون، جنگ و صلح، مردی برای تمام فصول، تعطیلات رومی، دروازه های پاریس، بن هور، معجزه سیب، دنیای دیوانه دیوانه، تک خال در حفره، اسپارتاکوس، مرد سوم، نشانی از شر، توهم بزرگ، لورنس عربستان، طلسم شده، آتیلا، هر بامداد میمیرم و… اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار