رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

جلسه شورای مدیران سیما با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در این جلسه سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: صدا و سیما در پرداختن به موضوعاتی همچون دفاع […]

جلسه شورای مدیران سیما با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در این جلسه سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: صدا و سیما در پرداختن به موضوعاتی همچون دفاع مقدس بسیار خوب عمل کرده و همواره در این امر پیشتاز بوده است.

وی تصریح کرد: اگر رقم رهروان راهیان نور به بیش از هفت میلیون در سال رسیده مدیون همت صدا و سیما و برنامه های مناسبی است که از قاب تلویزیون پخش شده است.

سردار کارگر با اشاره به عملکرد خوب صداوسیما در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی گفت: رسانه ملی در چهل سالگی دفاع مقدس که در دوران کرونا صورت گرفت بسیار خوش درخشید و توانست این رویداد مهم را به شایستگی پوشش دهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: صدا و سیما همچنان مرجع اصلی مردم و مورد اعتماد آنان است.

وی تأکید کرد: رویکرد ما در دوران دفاع مقدس، تبلیغی و ترویج است و معتقدیم این هفته باید به شکل مطلوب گرامی داشته شود.

سردار کارگر با قدردانی از سلیم غفوری قائم‌ مقام معاون سیما در تمشیت تهیه و تولید آثار مستند در حوزه دفاع مقدس گفت: مستندهای بسیار خوبی در حوزه دفاع مقدس در حال ساخت است و در مرکز پویانمایی صبا هم برنامه ای تحت عنوان «روایت معیار» در قالب انیمیشن و موشن گرافی و در حدود ۱۰۰ قسمت در حال تولید است. یکی از این قسمت ها به عملیات طریق القدس اختصاص دارد و از کارهای ماندگار و فاخری است که در حوزه دفاع مقدس تولید شده است.

همچنین معاون سیما گفت: امسال حدود ۷۰ عنوان برنامه در ایام هفته دفاع مقدس برای این ایام تدارک دیده شده و برنامه های معمول شبکه ها نیز به این مناسبت منعطف خواهد شد.

محسن برمهانی با اشاره به تدوین سیاست های برنامه سازی با موضوع دفاع مقدس ادامه داد: پاسخ به شبهات دفاع مقدس، گفتگو با راویان شاخص دفاع مقدس و معرفی آثار مکتوب دفاع مقدس از جمله رویکردهای برنامه سازی به مناسبت این هفته خواهد بود.

وی افزود: همه دستگاه های فرهنگی و غیرفرهنگی سیاست های خود را در حوزه دفاع مقدس از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وام می گیرند و رسانه ملی هم در تعامل نزدیک با این بنیاد به بازنمایی رشادت ها و ایثارگری رزمندگان و شهدای دفاع مقدس می پردازد.

علی اصغر جعفری، مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس نیز در این نشست گفت: باید توجه داشته باشیم که دفاع مقدس یک مقطع بسیار ارزشمند است که باید آن را پاس بداریم همچنین باید دانست دفاع مقدس یک گفتمان، انگاره و ظرفیت را فراهم کرده که امروزِ ما هم، به آن مرتبط است؛ دفاع مقدس یک جریان مستمر در تاریخ انقلاب ایجاد کرده که برای هر روز ما مناسب است.

وی افزود: پرداختن به دفاع مقدس، صرفا پرداختن به یک مقطع از تاریخ نیست بلکه پاسخگویی به نیاز امروز و تقویت ارزش هاست و ما با این دید به این حوزه نگاه می کنیم.

جعفری اظهار داشت: ما باید به سمت برنامه های جذاب حرکت کنیم تا ارزش ها را به نحو شایسته به نسل جوان منتقل کنیم. نسل جوان امروز سلیقه و ذائقه متفاوتی دارد و شناسایی ذائقه نسل جوان و برنامه سازی بر عهده تیم مدیرتی جوان و با انگیزه است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار