رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
در برنامه تلویزیونی «تهران 20»:

جوانگرایی معیاری مهم در انتخاب مدیران استان تهران

محسن منصوری در برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» مهمترین اخبار مربوط به استان تهران را تشریح کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن منصوری که حدود ۱۰ ماه است استانداری تهران را برعهده دارد، درباره مهمترین عملکردهای استانداری گفت: در بخش مدیریت ها، موضوع جوانگرایی موثر را در دستور کار […]

محسن منصوری در برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» مهمترین اخبار مربوط به استان تهران را تشریح کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن منصوری که حدود ۱۰ ماه است استانداری تهران را برعهده دارد، درباره مهمترین عملکردهای استانداری گفت: در بخش مدیریت ها، موضوع جوانگرایی موثر را در دستور کار قرار دادیم تا گام دوم بیانیه انقلاب در بدنه استانداری محقق شود  و سن مدیران ۱۰ سال جوان تر شده است؛ همچنین ما معتقد به مدیریت میدانی هستیم نه مدیریتی که پشت مانیتور و در فضای کارتابلی باشد.

وی با اشاره به ۱۰۰ روز حضور بین مردم مناطق مختلف تهران افزود: آقای رئیس جمهور نگاه ویژه به تهران دارند؛ تا به امروز ۱۴۸ مصوبه به ما ابلاغ شده است. این مصوبات بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ۴ هزار میلیارد تومان هم در حوزه آب و فاضلاب می باشد. کلنگ بیمارستان امام خمینی شهریار ۳۳ سال پیش خورده شده که تا پایان سال به بهره برداری می رشد و ۴۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این شهرستان اضافه میکند.

منصوری درباره بیمارستان شهرستان پردیس هم گفت: آقای رئیسی دستور داده اند که بیمارستان پردیس در ۶ ماه آماده شود که این دستور راس موعد انجام خواهد شد.

استاندار تهران با اشاره به تست سرد متروی پرند در تیر ماه و تامین هزار میلیارد تومان سرمایه برای اتمام این پروژه از طریق خرید یک زمین و تغییر کاربری آن در پرند، اظهار کرد: کار متروی پرند با جدیت پیش میرود و تا آخر سال به بهره برداری می رسد. برای تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان برنامه ای نداریم اما ایجاد زیر ساخت های بهداشتی در دستور کار است که یک کلینیک در گذشته افتتاح شده و یک طرح بیمارستانی  هم در دست کار است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت، ۷۱۵ پروژه به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان عمدتا در حوزه اقتصاد و عمران، به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۲۸ هزار شغل ایجاد کردیم و کد ملی افراد در وزارت کار ثبت شده است، ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه اقتصادی استان پرداخت شده و ۲۷۵ واحد راکد مجدد به چرخه تولید برگشته است.

منصوری درباره برنامه استانداری برای شهرک های صنعتی تهران گفت: مصوبه ۱۲۰ کیلومتری محیط زیست که در سال ۴۶ به تصویب رسیده، منجر به ساخت و ساز غیرمجاز می‌شد و حتی بعضی از طرح ها که کارکرد محیط زیستی هم داشتند نمی توانستند پیشرفت کنند. از نظر زیرساخت برای احداث شهرک صنعتی جدید مشکل نداریم اما حتما باید محیط زیست تایید کند و صنعت پاک باشد. البته ما تمامی قواعد را رعایت می کنیم و اجازه توسعه دانش بنیان هم می دهیم.

وی با اشاره به حضور ۳۸ لکه صنعتی در اطراف تهران، بیان کرد: در این ده ماه حضور، شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در جنوب ری را افتتاح کردیم و دماوند هم ویژه دانش بنیان شد.  ۱۳ سال پیش مصوبه ایجاد شهرک صنعتی ملارد مطرح شده بود که آن را هم به مرحله عمل رساندیم. خوشبختانه اختیار افزایش اراضی تا سقف ۳۰۰ هکتار در شهرک های صنعتی هم به استانداری داده شده است.

این مقام مسئول درباره آلودگی هوا در پایتخت گفت: آلودگی هوا ممکن است ناشی از پدیده نوظهور گرد و غبار باشد اما آلودگی تهران عمدتا ناشی از سوخت است که قانون هوای پاک، وظایف هر ارگان در رفع این مشکل را بیان کرده است. یکی از این راهکارها مدیریت زمان است؛ اول مهر که مدارس باز می شوند باید ساعت کاری ادارات و بانک ها تغییر کند. همچنین مباحث فرهنگی هم در رفع آلودگی هوا موثر است؛ همانطور که می دانید موضوع تک سرنشینی در تهران بیداد میکند. برای بهبود این وضعیت، پروژه های حمل و نقل ریلی با دنبال میشود، متروی اسلامشهر ۳ سال زمان لازم دارد. متروی ورامین ۲ سال طول می کشد و متروی پردیس هم کلا شروع نشده و ۲۰ هزار میلیارد هزینه لازم دارد.

وی ادامه داد: تهران ۷۵۰۰ اتوبوس لازم دارد که در حال حاضر ۵ هزار دستگاه در شهر کار می کنند و به همین منظور شهرداری تهران ۹۰۰ اتوبوس وارد خواهد کرد.

استاندار تهران در پایان درباره اقدامات اجتماعی و فرهنگی در پایتخت یادآور شد: در ساختار سیاسی اجتماعی تهران باید تمرکززدایی صورت بگیرد. به دستور رئیس جمهور مهاجرت به تهران در کلان دولت بحث میشود. در حال حاضر قرارگاه اجتماعی در استانداری و فرمانداری‌ها شکل گرفته و بخش زیادی از معتادان جمع آوری شده اند و جلساتی هم با سازمان های مردم نهاد داشتیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار