رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «از خونِ جُون» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مهدی رضوانی پنجشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مستند «از خونِ جُون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباریست ‌که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به […]

مستند «از خونِ جُون» به کارگردانی مجتبی رضوانی و تهیه‌کنندگی مهدی رضوانی پنجشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مستند «از خونِ جُون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباریست ‌که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید توسط محسن رضوانی نگاشته شده است.
این مستند روایتی از شکل‌گیری و گسترش مذهب تشیع به همت «شیخ ابراهیم زکزاکی» در نیجریه است و می‌کوشد تا آنچه در نیجریه برای شیعیان رخ می‌دهد را از نزدیک به تصویر بکشد.
همچنین این مستند به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و شیخ زکزاکی می‌پردازد.
ابراهیم زَکزاکی (زاده ۱۳۳۲ش)، روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران شیعه شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، سیصد مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. او همچنین مؤسسات خیریه‌ای برای ارائه خدمات مالی، درمانی و آموزشی به شیعیان راه‌اندازی کرده است.
چنان‌که زکزاکی گفته، وی هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران (۱۳۵۷ش)، تبلیغ دینی در نیجریه را با جذب ده‌ها نفر آغاز کرد و تعداد پیروان اهل بیت (ع) در نیجریه، در دهه ۱۳۹۰ شمسی، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تَن رسیده است.
همچنین زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا در سال ۱۳۹۴ش بازداشت و زندانی شد. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در ۶ مرداد سال ۱۴۰۰ (۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱) از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار