رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

همزمان با انتشار متن رسمی فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» اعلام شد، این رویداد در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان، نهم تا دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. به نقل از روابط عمومی جشنواره، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ پس از چهار سال وقفه به دلیل شرایط ناشی از شیوع […]

همزمان با انتشار متن رسمی فراخوان سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» اعلام شد، این رویداد در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان، نهم تا دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی جشنواره، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ پس از چهار سال وقفه به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با برگزاری نشست خبری و رونمایی از پوستر جشنواره وارد فاز اجرایی شد. پوستر این دوره از جشنواره ۱۰۰ را محمد روح‌الامین طراحی کرده است.

یوسف منصوری در بخشی از پیام خود برای شروع کار اجرایی جشنواره سیزدهم نوشته است: «فیلمسازان هنرمند ایرانی! ایجاز و خلاقیت هنری بی‌انتهایتان را به خدمت بگیرید تا جشنواره‌ای به پا شود از تصاویری شاد و امیدبخش از «ایران عزیزِ» ما در ابعاد گوناگون، با قالب‌های گوناگون و از نگاه‌های گوناگون که حداکثر تا ۱۰۰ثانیه و با موضوعات اعلام شده، جان تماشاگران را جلا دهد.»

بخش‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰

فیلمسازان و علاقمندان به حضور در این دوره از جشنواره فیلم ۱۰۰ می‌توانند در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی و بخش مخاطب کودک و نوجوان آثار خود را ارائه کنند.

مسابقه ملی:

ارسال آثار در این بخش باید در یکی از قالب‌های مستند، داستانی و یا پویانمایی و با رویکرد «ایران عزیز» و حداکثر تا ۱۰۰ثانیه (با احتساب تیتراژ) باشد. موضوعات این بخش با رویکرد «ایران عزیز» عبارتند از: پیشرفت، اخلاق، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن‌دوستی، عدالت و آزادی.

مسابقه بین‌المللی:

ارسال آثار در این بخش باید در یکی از قالب‌های مستند، داستانی و یا پویانمایی و با رویکرد فیلم‌های اخلاق‌محور و حداکثر تا ۱۰۰ثانیه (با احتساب تیتراژ) باشد.

هر اثر از هنرمندان ایرانی صرفا می‌تواند در یکی از بخش‌های مسابقه ملی یا مسابقه بین‌الملل شرکت کند. هنرمندان غیرایرانی صرفا در بخش بین‌الملل مجاز به ارائه اثر هستند.

مخاطب کودک و نوجوان:

این بخش ویژه آثار تا ۱۰۰ثانیه‌ای با مخاطب کودک و نوجوان است. ارسال اثر در این بخش از نظر فرم و ساختار محدودیتی ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را با هر قالب دلخواهی در محدوده ۱۰۰ثانیه ارسال کنند. نکته حائز اهمیت در این بخش که فیلمساز را مجاز می‌سازد تا علاوه بر سه قالب مستند، داستانی و پویانمایی از هر قالب تصویری دیگری که مناسب انتقال مضمونش می‌داند استفاده کند آن است که آثار در این بخش حتما باید برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شود.

آثار ویژه این بخش اگر در هر کدام از سه قالب مستند، داستانی و پویانمایی ساخته شده باشند، علاوه بر بخش کودک و نوجوان، در یکی از بخش‌های مسابقه ملی یا بین‌الملل هم به انتخاب صاحب اثر شرکت داده خواهند شد.

جوایز سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰

جوایز بخش مسابقه ملی:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین فیلم مستند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین فیلم داستانی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین فیلم پویانمایی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر دوم برگزیده فیلم مستند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر دوم برگزیده فیلم داستانی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر دوم برگزیده فیلم پویانمایی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر سوم برگزیده فیلم مستند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر سوم برگزیده فیلم داستانی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به اثر سوم برگزیده فیلم پویانمایی

جوایز بخش بین‌الملل:
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰۰ یورو، به بهترین اثر فیلم مستند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰۰ یورو، به بهترین اثر فیلم داستانی
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰۰ یورو، به بهترین اثر فیلم پویانمایی

جوایز بخش مخاطب کودک و نوجوان:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰۰میلیون ریال جایزه نقدی به سه اثر برگزیده.

جایزه ویژه دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰۰میلیون ریال، جایزه نقدی به اثر برگزیده توسط دبیر جشنواره.

جایزه ویژه نوآوری هنری یا دستاورد فنی:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال، جایزه نقدی به فیلمی با دستاورد شاخص.

مهلت ارسال آثار

آخرین مهلت ارسال آثار به سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ خواهد بود. لازم به ذکر است ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره، فقط از طریق سایت جشنواره به آدرس www.۱۰۰fest.com امکان‌پذیر است. همچنین علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند برای اطلاع از مقررات جشنواره به نسخه پی دی اف فراخوان در سایت جشنواره مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار