رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

علی‌اکبر کریمی تهیه کننده «کارخونه» درباره فصل دوم این برنامه تلویزیونی جزییاتی را عنوان کرد. علی‌اکبر کریمی تهیه کننده برنامه «کارخونه» که با محوریت اشتغال‌زایی خانوادگی بر آنتن شبکه دو سیما می رود درباره دغدغه اش برای تهیه چنین برنامه ای عنوان کرد: من در برنامه «عصر خانواده» و «سیمای خانواده» یک آیتم آموزشی به […]

علی‌اکبر کریمی تهیه کننده «کارخونه» درباره فصل دوم این برنامه تلویزیونی جزییاتی را عنوان کرد.

علی‌اکبر کریمی تهیه کننده برنامه «کارخونه» که با محوریت اشتغال‌زایی خانوادگی بر آنتن شبکه دو سیما می رود درباره دغدغه اش برای تهیه چنین برنامه ای عنوان کرد: من در برنامه «عصر خانواده» و «سیمای خانواده» یک آیتم آموزشی به موضوع کسب و کار خانگی اختصاص می دادم تا خانم های خانه‌دار بتوانند آموزش ببینند و به اقتصاد خانواده کمک کنند. در برنامه های ترکیبی این امکان وجود نداشت که برنامه ای مفید در رابطه با اشتغال‌‍زایی تولید کنیم و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که می توانیم یک برنامه کامل را به این مبحث اختصاص دهیم.

این تهیه کننده افزود: به همین منظور با کمک کمیته امداد که بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه داشتند و به این افراد آموزش می دادند تا کارآفرین باشند و روی پای خودشان بایستند، به سراغ فصل اول «کارخونه» رفتیم و سعی کردیم در آن به مشاغلی چون خشک کردن میوه، گلدوزی خیاطی و … بپردازیم و به صورت شغل حرفه ای آن ها را ببینیم.

وی درباره تغییرات فصل دوم نسبت به سری اول این برنامه تصریح کرد: در فصل اول «کارخونه» افراد به صورت کارآفرین به برنامه می آمدند و مراحل موفقیتشان را توضیح می دادند. کارشناسان حاضر در برنامه نیز برای رونق کسب و کار و بازاریابی آموزش ها و راهنمایی هایی به این افراد می‌دادند. در قسمت دوم به این نتیجه رسیدیم که به صورت مستقیم به سراغ کارآفرینان برویم و دوربین «کارخونه» به شکل مستند وارد زندگی این افراد شود زیرا که بعضی از مهمانان که به برنامه می آمدند، استرس می گرفتند و نمی توانستند موضوع و هدف خودشان را بیان کنند. ما در این فصل گریزی به سه بخش از زندگی کارآفرینان می زنیم یعنی قبل از کارآفرین شدن، هنگامی که کسب و کارشان را شروع کردند و بعد چشم اندازی از آن‌ها را می بینیم.

کریمی درباره بازخورد مخاطبان گفت: در این چند قسمت با بازخورد خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شده‌ایم. آن ها ویدئوها، نظرات و سوالاتشان را برای ما ارسال می کنند.

تهیه کننده «آدم های خوب شهر» درباره انتخاب کارآفرینانی که در برنامه حضور داشتند و معرفی استان ها عنوان کرد: ما باید به همه استان ها می رفتیم و انتخاب ما براساس مقایسه زندگی و جذابیت ها و همکاری آن ها با گروه تولید مستند است. ناگفته نماند که فردی حامی نیز به همراه کارآفرین به برنامه می آید و از نگاه او زندگی شخص کارآفرین را می بینیم. همچنین استان ها را معرفی می کنیم و با اقوام، فرهنگ، پوشش و صنایع دستی آن مکان آشنا می شویم، درواقع نریشن و آیتمی را به این فصل اضافه کردیم تا مخاطب از گفتگوی صرف خسته نشود و برنامه نیز ریتم خوبی داشته باشد.

کریمی اظهار کرد: همه افرادی که به «کارخونه» می آیند ویژگی مشترکی دارند و آن هم این است که همه آن ها از ابتدا موفق نبودند و فرآیندی را طی کردند تا به این نقطه ای که هستند، برسند. خانمی همسر کارگرش از ساختمان افتاده بود و فوت کرده بود. خودش نان تهیه می کرد و از طریق همسایه اش به این فکر افتاد که می‌تواند نان محلی تولید کند، اکنون چند شعبه راه انداخته و به این فکر است که کسب و کارش را رونق دهد و محصولاتش را صنعتی کند و با بسته بندی جدیدتری ارائه کند تا مشتری بیشتری داشته باشد.

وی در پایان ضمن بیان اینکه برآوردهایی که تلویزیون در نظر می گیرد، چالش ایجاد می کند، تصریح کرد: هر برنامه خوبی نیازمند پژوهش است و گروه تولید باید در لوکیشن های مختلف با افراد زندگی کند. با اینکه کار ما با مشارکت کمیته امداد انجام می شود و سوژه ها را از بانک اطلاعاتی کمیته به ما معرفی می کنند اما همچنان نمی توانیم خود را با مستندهایی نظیر «ایرانگرد» مقایسه کنیم زیرا که زمان خوبی برای تولید دارند و برآورد خوبی هم دریافت می کنند، همچنین به این نتیجه رسیده اند که مستندسازی مستلزم زحمت است و آنچه که حس خوب را به مخاطب منتقل می کند، این است که زندگی واقعی افراد را ببینیم که این مورد خودش باعث جذب مخاطب می شود.

فصل دوم برنامه «کارخونه» در ۸۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید شده است و از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۴ از شبکه دو سیما پخش و از شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ بازپخش آن بر قاب تلویزیون می رود.

این برنامه کاری از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و اجرای مسعود فروتن است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار