رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May

رادیو صبا در برنامه زندگی خصوصی مشاهیر به سراغ یکی از شاعران قرن چهارم می رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه فرهنگی «زندگی خصوصی مشاهیر» در قالب نمایش با شعار «با مشاهیر هم شوخی!» همراه مخاطبان می شود. این برنامه با رویکرد معرفی مشاهیر ایرانی با زبان طنز […]

رادیو صبا در برنامه زندگی خصوصی مشاهیر به سراغ یکی از شاعران قرن چهارم می رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه فرهنگی «زندگی خصوصی مشاهیر» در قالب نمایش با شعار «با مشاهیر هم شوخی!» همراه مخاطبان می شود.
این برنامه با رویکرد معرفی مشاهیر ایرانی با زبان طنز به شوخی با زندگی خصوصی مشاهیر ایران زمین می پردازد و از دریچه ای تازه به آن نگاه می‌کند.
«زندگی خصوصی مشاهیر» روز دوشنبه نهم آبان با موضوع زندگی نامه شیخ ابوسعید ابوالخیر همراه مخاطبان می شود.

سعید کاتب صفا(ابوسعید فضل‌الله بن ابوالخیر احمد) مشهور به شیخ ابوسعید ابوالخیر (۳۵۷ – ۴۴۰ قمری) عارف و شاعر نامدار ایرانی سده چهارم و پنجم بود. ابوسعید ابوالخیر در میان عارفان مقامی بسیار برجسته و ویژه‌ای دارد و نام او با عرفان و شعر آمیختگی عمیقی یافته‌ است.

چندان که در بخش مهمی از شعر پارسی چهره او در کنار مولوی و عطار قرار می‌گیرد، بی‌ آنکه خود شعر چندانی سروده باشد. در تاریخ اندیشه‌های عرفانی‌اش در بالاترین سطح اندیشمندان این گُسترهٔ پهناور در کنار حلاج، بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی بشمار می‌رود

«زندگی خصوصی مشاهیر» از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۶:۱۵ تقدیم شنوندگان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار