رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مستند سیاسی «سه اپیزود از یک توطئه» به تهیه کنندگی محسن اولیایی به مناسبت روز ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۶:۳۰دقیقه از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مستند روایی […]

مستند سیاسی «سه اپیزود از یک توطئه» به تهیه کنندگی محسن اولیایی به مناسبت روز ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۶:۳۰دقیقه از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مستند روایی با استفاده از تصاویر آرشیوی و گفت‌وگو با «جواد منصوری» و «حسین کاشانی پور» کارشناسان مسائل سیاسی سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی همچون لایحه کاپیتولاسیون، کشتار ۱۳ آبان ماه ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی را بازخوانی می کند.
لایحه کاپیتولاسیون اولین اپیزود این مستند به اعتراض امام خمینی (ره) به لایحه کاپیتولاسیون می پردازد. اعتراض به این لایحه به تبعید امام (ره) در سال ۱۳۴۳ به ترکیه منجر شد. در روز ۱۳ آبان ۴۳ ،‌امام خمینی (ره) توسط مأموران شاهنشاهی بازداشت و با یک فروند هواپیمای نظامی از فرودگاه مهر آباد به ترکیه تبعید شدند.
کشتار ۱۳ آبان ۵۷ اپیزود دوم مستند «سه اپیزود از یک توطئه » درباره حوادث روز ۱۳ آبان و کشتار و شهادت دانش آموزانی است که در روزهای اوج گیری انقلاب اسلامی برای اعتراض در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند.
تسخیر لانه جاسوسی اپیزود سوم این مستند به تسخیر «لانه جاسوسی» توسط دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ می پردازد. در این روز ساختمان سفارت آمریکا در تهران به تصرف جمعی از دانشجویان معترض درآمد. این دانشجویان در قالب تشکل دانشجویی اسلامی جمع شده و برای حراست از انقلاب اسلامی تلاش و کوشش می‌کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار