پس از پنج سال دوری از دید‌ه‌های مردم، کوین اسپیسی در مسترکلاس موزه ملی ایتالیا سخنرانی کرده و در آنجا جایزه یک عمر دستاورد هنری را خواهد گرفت.

بازیگر برنده دو اسکار، از سال ۲۰۱۷ به بعد به دلیل مسائل دادگاهی، از انظار عمومی کناره‌گیری کرده بود. او شانزدهم ژانویه در ساختمان Mole Antonelliana در شهر تورین حضور خواهد داشت. مسترکلاس او در ابتدا با یک فیلمی که اسپیسی از کارنامه خود انتخاب کرده، شروع شده و او به معرفی این اثر خواهد پرداخت.

اگرچه اسپیسی در چند دادگاه مرتبط با MeToo پیروز شده است اما صرفا بدلیل حواشی پیرامون او، یکی از سرمایه گذاران مجموعه «خانه پوشالی» (House of Cards) توانست حکمی علیه او بابت خسارت سودآوری سریال بگیرد. این بازیگر باید ۳۱ میلیون دلار بپردازد. سوال اینجاست که آیا نتفلیکس مقصر اصلی ضرر و زیان حاصل از کنار گذاشتن او از بهترین سریالی که این پلتفرم (فقط سه فصل اول) خلق کرده، نیست؟

اسپیسی سال گذشته در یک فیلم مستقل به کارگردانی فرنکو نرو در شهر تورین، نقش یک کاراگاه را بازی کرده بود؛ به‌همین دلیل او بصورت غیر رسمی از موزه نیز ملاقات کرد.

انزو گیجو مدیر موزه ملی سینما پیرامون حضور اسپیسی گفت: ما بسیار مفتخریم که چنین شخصیت گرانقدری، ما را برای بازگشت به انظار عمومی انتخاب کرد. میزبانی مسترکلاس یکی از برترین بازیگران سینما و تلویزیون برای ما امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

منبع: سوره سینما