رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دیپلم افتخار و مدال بلورین در چهلمین جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ نصیب سه فیلم ایرانی شد. به  نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم های ورزشی ایران، در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ که شب گذشته (یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) در این شهر برگزار شد، دیپلم افتخار و […]

دیپلم افتخار و مدال بلورین در چهلمین جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ نصیب سه فیلم ایرانی شد.

به  نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم های ورزشی ایران، در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ که شب گذشته (یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) در این شهر برگزار شد، دیپلم افتخار و مدال بلورین جشنواره در بخش های مختلف به فیلم های سینمایی گیجگاه به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سروری، مستند سمفونی حمید به کارگردانی و تهیه کنندگی جعفر صادقی و فیلم کوتاه برنده به تهیه کنندگی و کارگردانی صادق حسین خانی، رسید.

سیدمجتبی علوی، نماینده فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی (FICTS) در ایران و عبدالحمید احمدی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم های ورزشی ایران و مشاور وزیر ورزش و جوانان در مراسم پایانی این رویداد جوایز این سه فیلم را دریافت کردند. همچنین در این مراسم چهره های فرهنگی شهر میلان و ورزشکاران مطرح و نمایندگانی از ۱۲۰ کشور حضور داشتند.

در دوره چهلم جشنواره فیلم های ورزشی میلان آثاری از سینمای ایران شامل بردی به کارگردانی عدنان طاهری، دختر کوچ به کارگردانی روح الله اکبری، پهلوان به کارگردانی مهرداد شعبانی نیا، برنده به کارگردانی صادق حسین خانی، سمفونی حمید به کارگردانی جعفر صادقی، بعد از قبل به کارگردانی محسن خسروآبادی، لوفتاب به کارگردانی بهزاد وزیری و گیجگاه به کارگردانی عادل تبریزی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، همواره آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار