رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
در بازدید رئیس سازمان سینمایی از پروژه‌های سینمایی خراسان رضوی تصریح شد؛

افتتاح ۳۵ سالن سینمای استان تا پایان سال‌جاری

محمد خزاعی در سفر استانی به خراسان رضوی، از پروژه‌های سینمایی این استان بازدید کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی،محمد خزاعی معاون‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به همراه هیاتی در نوزدهمین سفر استانی به خراسان رضوی به منظور بررسی مسایل و مشکلات سینماگران و حمایت […]

محمد خزاعی در سفر استانی به خراسان رضوی، از پروژه‌های سینمایی این استان بازدید کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی،محمد خزاعی معاون‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی به همراه هیاتی در نوزدهمین سفر استانی به خراسان رضوی به منظور بررسی مسایل و مشکلات سینماگران و حمایت از فعالیت ها و برنامه های سینمایی به خراسان رضوی سفر کرد. این برنامه در راستای کلان برنامه وزارت ارشاد و برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی، و توسعه زیرساخت های سینمایی صورت گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر از چندین پروژه سینمایی و سینماهای در دست تکمیل و بازسازی و احداث از جمله پروژه های سینمایی پردیس مهر کوهسنگی  و پردیس سینمایی ملل در شهر مشهد بازدید کرد.

رئیس سازمان سینمایی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برای دستیابی به تحلیل دقیقی از نیازها و چالش‌ها ناگزیر به حضور میدانی در شهرستان‌ها و استان‌ها هستیم حضور در شهرستان‌ها را لازمه برنامه‌های تحولی سینمای استان‌ها خواند و گفت: برخی از اهالی سینما در تهران از ما خرده می‌گیرند که چرا نسبت به سفرهای استانی اقدام و هزینه‌هایی را به آن اختصاص می‌دهیم؟ این در حالی است که سال‌ها، استان‌ها و ظرفیت سینمایی آن‌ها جدی گرفته نشده است.

وی افزود: اغلب شهرستان‌های کشور در زمینه زیرساخت عقب بوده و بیش از ۲۲۵ شهرستان با جمعیت ۵۰ هزار نفری فاقد سالن سینما هستند. در خراسان رضوی نیز ۱۲ شهرستان فاقد سینما هستند.

خزاعی از بهره برداری و اضافه شدن ۳۵ سالن سینمایی استان خراسان رضوی تا پایان امسال به چرخه سینماهای استان خبر داد و اضافه کرد: ناگفته نماند با این حال خراسان رضوی از وضعیت بهتری‌نسبت به بسیاری از استان‌های کشور برخوردار است و دومین استان سینمایی و سومین پرمخاطب آن در سطح کشوری است.

یادآور می‌شود در این سفر مشکلات زیر ساختی سایر شهرستان‌های استان از جمله سبزوار، کاشمر، نیشابور، گناباد، گلبهار، چناران، بردیکن، و غیره مورد بررسی، و از تربت حیدریه بازدید خواهد شد. همچنین دیدار با استاندار ، نشست با هنرمندان، مدیران مراکز سینمایی و سینماگران استان از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان رضوی است.

همچنین در این سفر محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و‌مجلس و استان های سینمایی، علیرضا اسماعیلی دستیار و مدیرکل حوزه ریاست ، هاشم میرزاخانی مدیرعامل سینماشهر و مهدی آذرپندار مدیر سینمای جوان، رئیس سازمان سینمایی را همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار