رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

بی‌بی‌سی در حال فراهم ساختن شرایطِ تعطیلی سیستم پخش سنتی برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خود است تا در دهه‌ی آینده فقط به یک سرویس آنلاین تبدیل شود. به نقل از اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، این خبر را تیم دیوی، مدیرکل بی بی سی اعلام کرده است. او در این زمینه گفته است: […]

بی‌بی‌سی در حال فراهم ساختن شرایطِ تعطیلی سیستم پخش سنتی برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خود است تا در دهه‌ی آینده فقط به یک سرویس آنلاین تبدیل شود.

به نقل از اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه، این خبر را تیم دیوی، مدیرکل بی بی سی اعلام کرده است. او در این زمینه گفته است: «دنیایی را تصور کنید که فقط اینترنت دارد؛ جایی که پخش سنتی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی رو به تعطیلی است و انتخاب مخاطب هم بی‌نهایت است. خاموش شدن پخش در طول زمان اتفاق خواهد افتاد و باید اتفاق بیفتد و ما باید از الان برای آن برنامه‌ریزی کنیم.»

دیوی توضیح داده است که «بی‌بی‌سی متعهد به پخش زنده است اما بریتانیایی‌ها باید برای بسته شدن بسیاری از کانال‌ها و ایستگاه‌های رادیویی این شبکه تا دهه‌ی ۲۰۳۰ آماده شوند. با گذشت زمان، این به معنای ارائه خدمات پخش خطی کمتر و یک فعالیت مستمر و گسترده آنلاین خواهد بود.»

مدیرکل بی بی سی اظهار کرده است: «آینده شامل «ارائه بی‌بی‌سی در یک بسته پیشنهادی واحد» است. بر این اساس احتمالاً در قالب یک بسته ـ تمامی برنامه‌های تلویزیونی و پوشش‌های خبری محلی و مطالب آموزشی ترکیب می‌شود. این در نهایت می‌تواند به منزله‌ی پایان بِرندهای متمایز مانند BBC One یا BBC Radio ۴ باشد؛ اگرچه برنامه‌هایی که در حال حاضر این کانال‌ها پخش می‌کنند می‌توانند به صورت آنلاین ادامه پیدا کنند.»

هرچند کانال‌های تلویزیونی و رادیویی بی‌بی‌سی همچنان به ده‌ها میلیون بریتانیایی در ماه خدمات ارائه می‌دهند اما تقریباً همه کانال‌های این سرویس رسانه‌ای شاهد کاهش بلندمدت بینندگان خود هستند.

دیوی قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد کانال‌های کودکان CBBC و BBC Four را به شبکه‌هایی صرفا آنلاین تغییر دهد و انتظار می‌رود سایر کانال‌ها نیز در سال‌های آینده از این روند پیروی کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار