به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، مستند «ناتمامی» به کارگردانی عاطفه صبور در بخش غیررقابتی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» نمایش داده شد نشست نقد و بررسی آن با حضور دبیر جشنواره و امیررضا در سالن ۹ پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مستند «ناتمامی» به کارگردانی عاطفه صبور امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه در بخش خارج از مسابقه جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» نمایش داده شد و پس از آن با حضور محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره و امیررضا مافی منتقد سینما، مدیر مرکز انیمیشن سوره و دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران و عوامل فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت» از لزوم پرداختن به آثاری که از نسل جوان جامعه صحبت می‌کند، گفت و بر اهمیت موضوع مهاجرت در میان نسل دهه ۷۰ و ۸۰ تاکید کرد. او خطاب به نوجوانانی که در سالن حضور داشتند گفت: این فیلم، زومرهای ایرانی و لانه پرستوها درباره نوجوانان و دهه هشتادی‌هاست و من خیلی تمایل داشتم که شما این مستندها را ببینید. به این دلیل که درباره شماست و این نسل، نسل مهمی است و ما باید حرف‌های آنها را بشنویم.

این مستند که در میان آثار خارج از مسابقه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت، قصه دختری به نام رومینا و متولد سال ۱۳۷۶ روایت می‌کند که درنهایت در این مستند که با موضوع مهاجرت ساخته شده است به دغدغه‌های این نسل متفاوت جامعه می‌پردازد.

عاطفه صبور کارگردان مستند «ناتمامی» این مستند می‌گوید: فیلم من درباره پدیده مهاجرت است؛ فیلمی که نگاه و هدف آن بچه‌های دهه ۷۰ و ۸۰ جامعه است. در این مستند به افرادی می‌پردازیم که خواسته‌ها و دغدغه‌های متفاوتی دارند و عرف جامعه همچنان نتوانسته این افراد را بپذیرد. در «ناتمامی» می‌گوییم که این بچه‌ها هستند که باید علاوه بر دیده شدن، درک شوند چراکه من همیشه دغدغه نسل جدید را در سر دارم؛ نسلی که در برهه‌ای از زمان تنها می‌خواهند از این کشور مهاجرت کنند. به این شکل که تنها خواسته آن‌ها رفتن است. هرچند بازخوردهای مثبتی برای فیلم خود دریافت کردم و برای نمایش آن حمایت دبیر جشنواره با ما همراه بود، اما ای کاش این مستند با توجه به موضوع مهمی که دارد در بخش مسابقه جشنواره قرار داشت.

مافی منتقد سینما نیز پس از تماشای این مستند ضمن تاکید بر نگاه درستی که این اثر دارد از اهمیت نوع ارتباط با نسل دهه ۷۰ و ۸۰ گفت و همچنین درباره لزوم پرداختن به موضوعاتی چون مهاجرت در میان این افراد صحبت کرد.

مستند «ناتمامی» به کارگردانی عاطفه صبور هرچند در بخش غیررقابتی شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت اما توانست نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.