رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اتابک نادری، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «شب نشینی» حضور یافت و درباره رشد چشمگیر صنعت تئاتر و بازیگری ایران صحبت کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ اتابک نادری، بازیگر سینما و تلیویزون گفت: من اهل اردبیل هستم و در سال ۷۲ برای اولین بار تست بازیگری دادم؛ […]

اتابک نادری، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «شب نشینی» حضور یافت و درباره رشد چشمگیر صنعت تئاتر و بازیگری ایران صحبت کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ اتابک نادری، بازیگر سینما و تلیویزون گفت: من اهل اردبیل هستم و در سال ۷۲ برای اولین بار تست بازیگری دادم؛ این تست برای سریال “در پناه تو” بود و در آنجا برای اولین بار خود را در این حرفه معرفی کردم. پیش از آن در سال ۶۳ تئاتر دانش‌آموزی بازی می‌کردم و در این رشته فعالیت داشتم. در سال ۷۰ وارد دانشکده هنر تهران شدم که استادان بزرگی در آن حضور داشتند.

نادری ادامه داد: من با سریال در پناه تو و مجموعه ۳۹ کار خود را در حوزه بازیگری آغاز کردم؛ تئاتر برای من خانه‌ اول بود. تئاتر بازیگر را به خودسازی می‌رساند و جایگاه هنری فوق‌العاده‌ای است. من از سال ۸۵ مدیر تئاتر سنگلج شدم که تماشاخانه ملی تئاتر ایران بوده است. من بخشی از فعالیت‌های هنری خود را کنار گذاشتم تا بتوانم در این جایگاه کارهای بسیاری برای تئاتر انجام دهم.

وی افزود: رشد تئاتر در جامعه امروزی به دلیل نیاز شهروندان صورت گرفته و ما شاهد پیشرفت در تمامی حوزه‌های مربوط به تئاتر هستیم. اکنون می‌بینیم که تحصیل‌کنندگان این رشته و فعالان در این حوزه به صورت چشمگیری افزایش یافته‌اند. معتقدم همه بازیگران برای توسعه ادبیات و فرهنگ تلاش می‌کنند صرف نظر از اینکه در تئاتر یا سینما فعالیت داشته باشند. خوشبختانه ما شاهد آن بودیم که با رشد تمایل مردم به دیدن تئاتر و فیلم، تماشاخانه‌های خصوصی نیز بسیار رشد کردند.

او اظهار داشت: اکنون در حال نقش‌آفرینی در سریالی به نام بندر امن هستم که درباره نحوه مبارزه پلیس با مفاسد اقتصادی است؛ در این سریال من نقش یک سرهنگ نیروی انتظامی را بازی می‌کنم و سام قریبیان نیز نقش مسئول پرونده را دارد. در اولین صحنه فیلم‌برداری من گفتم که سال‌ها پیش من در اولین کارم دستیار فرامرز قریبیان بودم و اکنون فرزند او در سریالی دستیار من است.

نادری افزود: من با فیلم آدم‌ها در سینما عاشق بازیگری شدم؛ در کودکی می‌خواستم در تمامی مشاغل حضور داشته باشم و این تنها با بازیگری امکان‌پذیر بود. من همچنین رسالت خود در این زمانه دانستم تا بازیگر شوم و خود را بسازم. او گفت: اردبیل همواره پر از اتفاقات تاریخی بوده و از سال ۱۳۰۲ تئاتر در این منطقه حضور داشته است؛ در آن زمان بسیاری از شهرهای ایران تئاتر نداشتند اما اردبیل آن زمان در این حوزه فعالیت داشته است.

افزود:‌ما در سریال‌سازی از ساخت “مثل‌آباد” به تولید سریال‌هایی مانند “شوق پرواز” رسیدیم اما متاسفانه قهرمانان معاصر خود را نمی‌شناسیم. سریال‌سازی ما در تلویزیون متاسفانه دیگر به این سمت نرفت. اکنون برنامه‌سازان باید سلایق مخاطب را بشناسند و مورد بررسی قرار دهند؛ متاسفانه در دوره‌ای این فاصله بین برنامه‌سازان و مخاطبان بسیار شد چرا که به سلایق آن‌ها توجهی نشد. متاسفانه بازیگران، نویسندگان و دیگر عوامل خود را بروزرسانی نکردند و در گذشته باقی‌ماندند. عدم استفاده از تکنیک‌های روز جهان باعث شده تا مخاطبان کمتر با کارهای جدید ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار