رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه پس از ۴ سال وقفه به خاطر همه‌گیری بیماری کرونا، امسال برگزار می‌شود. آخرین بار سال ۹۷ بود که جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه برگزار شد و بعد از آن به خاطر شرایط بوجود آمده ناشی از ویروس کرونا، با وقفه‌ای ۴ ساله روبه‌رو شد. آبان امسال اما سیزدهمین دوره […]

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه پس از ۴ سال وقفه به خاطر همه‌گیری بیماری کرونا، امسال برگزار می‌شود.

آخرین بار سال ۹۷ بود که جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه برگزار شد و بعد از آن به خاطر شرایط بوجود آمده ناشی از ویروس کرونا، با وقفه‌ای ۴ ساله روبه‌رو شد.

آبان امسال اما سیزدهمین دوره این جشنواره با برگزاری نشست خبری و رونمایی از پوستر، وارد فاز اجرایی و مهلت ارسال آثار برای حضور در بخش‌های مختلف تا پایان دی‌ماه اعلام شد.

بسیاری بر این عقیده‌اند که جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه، فرصتی برای کشف استعدادهای جوانان و پلی برای ورود به دنیای فیلم‌سازی حرفه‌ای است.

البته کسانی که در حوزه فیلم کوتاه کار می کنند باید به عنوان گونه‌ای مستقل به آن نگاه کنند و نمی‌توان گفت که چون فیلمسازی، ۲۰ تا فیلم کوتاه ساخته است می‌تواند در ساخت فیلم بلند هم موفق خواهد شد.

برگزاری کارگاه‌های مختلف برای آموزش موضوعات گوناگون محور ساخت فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از دیگر اتفاقاتی است که به بهانه برپایی این جشنواره رخ می‌دهد.

امسال اما با توجه به رویکرد فراتهرانی جشنواره، برخی از این کارگاه‌ها در شهرهایی مثل اصفهان، مشهد، قزوین و زنجان برگزار شد و در ادامه نیز با حضور استادان مطرح سینما با همکاری حوزه هنری مراکز استان‌ها برای علاقمندان برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان، نهم تا دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ به دبیری یوسف منصوری برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار