رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
در گفتگو با سه کارشناس حوزه سینما مطرح شد؛

رکوردشکنی میزان مخاطب و بازار سیاه برای ۲ فیلم

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، دومین‌ روز جشنواره، با استقبال بیشتری به‌نسبت روز نخست همراه بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در روز دوم که با پنحشنبه تلاقی پیدا کرده بود، فیلم‌های پرمخاطبی در سینمای رسانه و سینماهای مردمی نمایش داده شد و به همین دلیل، راندمان استقبال، […]

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، دومین‌ روز جشنواره، با استقبال بیشتری به‌نسبت روز نخست همراه بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در روز دوم که با پنحشنبه تلاقی پیدا کرده بود، فیلم‌های پرمخاطبی در سینمای رسانه و سینماهای مردمی نمایش داده شد و به همین دلیل، راندمان استقبال، به صعود رسید.

این میزان استقبال برای روز دوم جشنواره از آن جهت مهم تلقی می‌شود که عموما در روزهای نخست، استقبال حداکثری از جشنواره صورت نمی‌گیرد و بسیاری از مخاطبان در روزهای نخست، پیگیر نقدها و واکنش‌ها هستند تا از میان آثار، به تماشای بهترین‌ها بنشینند.

فیلم افتتاحیه روز دوم، آه سرد بود ‌که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. یادگار جنوب و جنگل پرتقال، دو فیلم مهم این دوره هستند که هر ۲ فیلم در سینمای رسانه و خانه جشنواره نمایش داده شد و بازخوردهای عمدتا مثبتی را به ثبت رساند.

در روز دوم،‌ بر تعداد هنرمندان حاضر در پردیس ملت افزوده شد و دوربین‌ها، از تعداد بیشتری از چهره‌های معروف عکس‌ گرفتند.

همچنین از سینماهای مردمی خبر می‌رسد که میزان فروش بلیت‌ها، با رشد حدودا ۴۰درصدی همراه بوده است که یک اتفاق بسیار مبارک در دومین روز جشنواره به حساب می‌آید.

در روز دوم در چندین سینمای‌ مردمی‌ مرکز شهر، صف‌های طولانی تشکیل شد که این تجمع، توجه عابران را به خود جلب کرد.

همچنین در این روز، بلیت‌های ۲ فیلم در بازار سیاه ارائه شد. این‌ میزان استقبال سبب می‌شود تا طی روزهای آینده، برخی سینماهای مردمی وارد فاز سانس‌های فوق‌العاده شوند.

برج میلاد نیز روز شلوعی را پشت سر گذاشت. با اعلام اسامی فیلم‌های بین‌الملل جشنواره، کار طراحی غرفه‌ در برج به پایان رسید. در این دوره، تقریبا تمامی فضای لابی برج به غرفه تبدیل شده است که خود می‌تواند نشانه استقبال بخش‌ بازار باشد. در داخل سالن‌ مرکز همایش‌ها نیز تعداد جمعیت بیشتر شده است.

نکته مهم ۲ روز ابتدایی جشنواره این دوره آن است که برای ۵ فیلم‌ نمایش داده‌شده، جمعیت چندانی در حین فیلم از سالن خارج نشدند که این جریان، لااقل طی ادوار اخیر، کم‌سابقه بوده است.

جشنواره چهل‌ویکم از معدود جشنواره سالیان گذشته است که در روزهای نخست، با این‌ میزان اقبال مواجه شده و توانسته برخلاف تصور برخی، پذیرای حجم زیادی از مخاطبان، اهالی رسانه، هنرمندان و منتقدان باشد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار