رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

فیلم کوتاه «زنان لَجمَن» به نویسندگی و کارگردانی زیور حجتی به بخش مسابقه SR Socially Relevant Film Festival New York راه یافت که ۱۶ تا ۳۱ مارس در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن نیویورک برگزار می‌شود. زیور حجتی دراین‌باره به ایسنا گفت: این جشنواره بین‌المللی به محتوای فیلم‌های اجتماعی و داستان‌های مربوط به علایق انسانی تمرکز […]

فیلم کوتاه «زنان لَجمَن» به نویسندگی و کارگردانی زیور حجتی به بخش مسابقه SR Socially Relevant Film Festival New York راه یافت که ۱۶ تا ۳۱ مارس در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن نیویورک برگزار می‌شود.

زیور حجتی دراین‌باره به ایسنا گفت: این جشنواره بین‌المللی به محتوای فیلم‌های اجتماعی و داستان‌های مربوط به علایق انسانی تمرکز دارد که طیف وسیعی از مسائل اجتماعی را پوشش می‌دهد و کانون توجه فیلمسازانی است که روایت‌های قانع‌کننده و مرتبط با اجتماع را در طیف گسترده‌ای از مسائل اجتماعی بدون توسل به خشونت بی‌رویه و اشکال خشونت‌آمیز فیلمسازی بیان می‌کنند.

این کارگردان اصفهانی افزود: هدف از برگزاری SR Socially Relevant Film Festival New York، نمایش فیلم‌های اجتماعی مرتبط با ارزش هنری بالا است که به‌لحاظ آموزش، روشنگری و سرگرمی اهمیت دارند و ازنظر تجاری نیز قابل‌ دوام هستند.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «زنان لَجمَن» با بیان اینکه فیلم کوتاه «زنان لجمن» از میان ۳ هزار فیلم ارسالی برای بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی نیویورک جشنواره انتخاب‌شده است، بیان کرد: فیلم کوتاه «زنان لجمن» به آسیب‌های جنگ ایران و عراق می‌پردازد و از زاویه‌ای جدید به بحران یک خانواده با محوریت زن در این دوران نگاه شده؛ ضمن اینکه واژه «لجمن» در این فیلم مخفف «لبه جلوی میدان نبرد» و درواقع یک عنوان نظامی است و مطابق با رویکرد محتوایی و تم فیلم انتخاب‌شده است.

او که کارگردانی فیلم‌های «آدمک چوبی سایه من»، «فنگشوی وارونه» و «گلوله‌های تعمید» را نیز در کارنامه دارد، افزود: دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی نیویورک (SR Socially Relevant Film Festival New York) در تاریخ ۱۶ تا ۳۱ مارس در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن نیویورک برگزار می‌شود و فیلم کوتاه «زنان لجمن» نیز در بخش مسابقه این جشنواره حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، فیلم «زنان لجمن» به تهیه‌کنندگی زیور حجتی و انجمن سینمای جوانان ایران (اصفهان- تهران) و با نویسندگی و کارگردانی زیور حجتی تولیدشده است و شهره موسوی، الینا ستاری، ایمان نظیفی، لیلا قربانی، فاطمه یزدانیان و مصطفی شریفی نسب در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار