رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سومین قسمت از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که امشب سوم فروردین ماه ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به قصه زندگی «علیرضا تندرو»، پرورش دهنده زالو، اختصاص دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سومین قسمت از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری، […]

سومین قسمت از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که امشب سوم فروردین ماه ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به قصه زندگی «علیرضا تندرو»، پرورش دهنده زالو، اختصاص دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سومین قسمت از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری، پرورش زالو را سوژه خود قرار داده و برای به تصویر کشیدن آن سری به استان گیلان شهرستان فومن زده است.این قسمت با عنوان «سرمایه زمین» که امشب سوم فروردین ماه ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به قصه زندگی «علیرضا تندرو»، پرورش دهنده زالو، می‌پردازد.

در خلاصه داستان سومین روایت از «قهرمانان معمولی» آمده است: «بیماری پدر باعث شد با موجودی کوچک اما با اثرات درمانی شگفت‌انگیز آشنا شود. زالو. زالوهای کوچکی که مسیر زندگی او را دچار شیب‌های عجیبی کرد، حالا او را به شمال کشور کشانده‌اند تا سرمایه‌های زمین را کشف کند.

ناگفته نماند که مصرف زالو به دلیل خواص متعدد آن از جمله درمان انواع سردرد، سینوزیت، میگرن، بیماری‌های عفونی، چشمی و قلبی، انواع آرتروزها و… بسیار مفید است و خاصیت‌های معجزه آسایی دارد. بر همین اساس بسیاری از کشورهایی که دارای اقلیم مناسب هستند، به پرورش و تکثیر زالو روی آورده و درآمدهای حیرت‌آوری از صادرات آن به اروپا کسب کرده‌اند.

اقلیم شمال ایران بهترین منطقه برای پرورش زالوی طبی است و «علیرضا تندرو» از جمله معدود پرورش‌دهندگان زالو در کشور است که با وجود ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پرورش زالو برای رسیدن به تولید انبوه و درآمدزایی مناسب نیازمند حمایت مسئولان است.

«قهرمانان معمولی» به کارگردانی مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده روایتی مستند از زندگی افرادی‌ست که نقش خود را در بهبود وضعیت جامعه پیدا کرده‌اند. این اثر که محصول مرکز مستند سوره و مجری طرح آن آژانس مستند سو است، در ایام نوروز ۱۴۰۲ هرشب ساعت ۲۴:۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰:۱۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار