رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

سیلوستر استالونه سه دهه بعد از اکران عمومی «صخره نورد»، در نسخه تازه‌ای از آن بازی می‌کند. نسخه تازه «صخره نورد» قرار است به احیای داستان نسخه اصلی بپردازد و قسمت تازه‌ای از این فیلم نیست. نسخه جدید را ریک رومن ون کارگردانی می‌کند و فیلمنامه آن تفاوت‌هایی با فیلمنامه نسخه سال ۱۹۹۳ دارد. به […]

سیلوستر استالونه سه دهه بعد از اکران عمومی «صخره نورد»، در نسخه تازه‌ای از آن بازی می‌کند.

نسخه تازه «صخره نورد» قرار است به احیای داستان نسخه اصلی بپردازد و قسمت تازه‌ای از این فیلم نیست. نسخه جدید را ریک رومن ون کارگردانی می‌کند و فیلمنامه آن تفاوت‌هایی با فیلمنامه نسخه سال ۱۹۹۳ دارد.

به گفته سازندگان صخره نورد جدید، داستان آن با توجه به شرایط و مقتضیات روز دوباره نویسی شده است. مارک بانچولی ایتالیایی تبار نویسنده فیلمنامه می‌گوید تلاش کرده آنرا به گونه‌ای بازنویسی کند که باب طبع تماشاگران جوان معاصر باشد.

تهیه کنندگی فیلم را نیل اچ مورتیز به عهده دارد که با فرانچایز «سریع و آتشی» خود بشدت مورد توجه جماعت سینمارو است.

در داستان نسخه جدید هم استالونه یک صخره نورد ماهر است که به دنبال درگیری با گروهی از سارقان بانک، مجبور به مقابله با آنان در ارتفاعات بالای یک کوه می‌شود. در نسخه جدید، استالونه به تنهایی دست به کار‌های قهرمانانه نمی‌زند و چند همراه با خودش خواهد داشت.

ریک رومن ون که در کارنامه اش کارگردانی اکشن هایی، چون «فرشته سقوط کرده است» و «گرینلند» را دارد، می‌گوید با «صخره نورد« یک اکشن دلهره آور جذاب ارائه خواهد کرد. به گفته او: «من در دورانی بزرگ شدم که بهترین اکشن‌های دو دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی تولید و به نمایش عمومی درآمدند. در تعدادی از آن‌ها کار هم کردم. در بین این محصولات، صخره نورد چیز دیگری بود و برایم حال و هوای متفاوتی داشت. بشدت دوست داشتم دوباره این فیلم را بسازم. برای این منظور تصمیم گرفت از چشم انداز‌های باشکوه آلپ در ایتالیا و خود افسانه اصلی فیلم یعنی سیلوستر استالونه استفاده کنم. برای من ساخت این نسخه مثل یک رویای محال و دست نیافتنی است که به واقعیت می‌پیوندد.»

استالونه که به تازگی اکشن گنگستری اینترنتی «توسلا شاه» را برای کمپانی پارامونت بازی کرده و در فصل دوم آن هم ظاهر خواهد شد، در رابطه با خبر صخره نورد جدید چیزی نگفته است. این در حالی است که اهل فن می‌پرسد بازیگر اکشن کاری که سی سال قبل کوهنوردی کرد و با تروریست‌ها در قله کوهستانی برفی مبارزه کرد، آیا امروز هم می‌تواند چابکی و چالاکی آن روز‌ها را داشته باشد و دست به یک صخره نوردی بزند؟!

هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری صخره نورد جدید اعلام نشده و سازندگانش مشغول انتخاب دیگر بازیگران آن هستند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار