رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم کوتاه «شوفر» به دو جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در لهستان راه یافت. به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «شوفر» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند به جشنواره‌های جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان CINEMA IN SNEAKERS و KINOLUB در لهستان راه یافت. جشنواره CINEMA IN SNEAKERS در سال ۲۰۱۳ […]

فیلم کوتاه «شوفر» به دو جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در لهستان راه یافت.

به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «شوفر» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی حسین کاکاوند به جشنواره‌های جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان CINEMA IN SNEAKERS و KINOLUB در لهستان راه یافت.

جشنواره CINEMA IN SNEAKERS در سال ۲۰۱۳ با هدف تبدیل‌شدن به انجمنی که در آن تجربیات و دانش در رابطه با مشکلات جوانان را در دنیای معاصر تبادل شود، تأسیس شد. این رویداد اهمیت دسترسی یک گروه سنی مشخص را به عناوین سینمایی متنوع و هدفمند را برجسته و آن را به عنوان بخشی ارزشمند از رشد یک جوان متعادل و بافضیلت معرفی می‌کند.

فیلم کوتاه «شوفر» علاوه بر حضور در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم و رسانه برای کودکان و جوانان Cinema in Sneakers  لهستان، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد نیز شده‌ است. این جشنواره، امسال از ۲۴ می تا ۴ ژوئن (۳ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) در ورشو برگزار خواهد شد.

«شوفر» در ماه ژوئن در بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره کودکان و نوجوانان Kinolub لهستان نیز حضور خواهد داشت.

جشنواره بین‌المللی KINOLUB ، جشن فیلم‌های تولید شده برای کودکان و نوجوانان است. این رویداد از سال ۲۰۱۵ هر ساله در ماه ژوئن برگزار شده و تقریباً شاهد یازده هزار بازدیدکننده از سراسر جهان است. برندگان هر دوره توسط هیئت داوران حرفه‌ای بزرگسال و هیئت داوران کودکان و نوجوانان انتخاب و جوایز مالی و تندیس جشنواره را دریافت خواهند کرد.

فیلم کوتاه «شوفر»، داستان پسر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که به اصرار پدر مجبور به یادگیری رانندگی می‌شود. این فیلم علاوه بر حضور در جشنواره‌های داخلی و دریافت پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی از سی و سومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان اصفهان، در حضور بین‌الملل خود به جشنواره‌های بروکسل بلژیک و میهودو ژاپن نیز راه یافته است.

محمدامین طاهری، امید سلیمی و علی باقری در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

عوامل فیلم کوتاه «شوفر» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: رضا نجاتی، تهیه‌کننده: حسین کاکاوند، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسان پرنده، دستیار دوم کارگردان: محسن رومی، با تشکر از: مهران قربانی، منشی صحنه: زهرا خضوعی، تدوین: عماد خدابخش، دستیار تدوین: مرجان طبسی، مدیر فیلم‌برداری: آرمان فیاض، دستیار اول فیلم‌بردار: مجید نعیمی، دستیاران فیلم‌بردار: علی محمدی، سیدعرفان تیره، حسن رضایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، صدابردار: سامان شهامت، دستیار صدا: جابر انصاریان، موسیقی: پیام آزادی، طراح گریم: امید گلزاده، مجری گریم: سهراب اندامی، طراح صحنه و لباس: بابک تحمیلی، دستیاران صحنه و لباس: حامد پاژوند با تشکر از رضا محمدپور، مدیر تولید: حامد جعفری، طراح پوستر و لوگو: سیروس سلیمی، تصویربردار پشت‌صحنه: آرش ملاحسنی، مسئول دوربین: بهنام جعفرزاده، هلی‏‌شات: محمود ابراهیمی، سینه‏ موبیل: عباس پارسا، تدارکات: فردین آقایی، علی ناظری، عکاس: محمد معصومی، طراح تریلر: میدیا کیاست و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار