رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

در سه قسمت دوم «ناتو»، دو بار بازیکنان ناتو موفق به پیروزی شدند و یک بار هم بازیکنان عادی توانستند ناتو را به‌درستی شناسایی کنند. در قسمت‌های چهارم تا ششم رئالیتی شوی (نمایش واقعی) ناتو شاهد رقابت تیم دوم این مسابقه بودیم. این تیم از شهرام قائدی، شبنم قلی‌خانی، امیرحسین صدیق، شهاب عباسی، مجید افشاری و یلدا […]

در سه قسمت دوم «ناتو»، دو بار بازیکنان ناتو موفق به پیروزی شدند و یک بار هم بازیکنان عادی توانستند ناتو را به‌درستی شناسایی کنند.

در قسمت‌های چهارم تا ششم رئالیتی شوی (نمایش واقعی) ناتو شاهد رقابت تیم دوم این مسابقه بودیم. این تیم از شهرام قائدی، شبنم قلی‌خانی، امیرحسین صدیق، شهاب عباسی، مجید افشاری و یلدا عباسی تشکیل شده بود. در سه رقابت این گروه، بازیکنانی که نقش ناتو را ایفا می‌کردند دو بار به پیروزی رسیدند. در ادامه نگاهی به عملکرد بازیکنان ناتو در قسمت‌های چهارم تا ششم رئالیتی شوی «ناتو» انداخته‌ایم.

قسمت چهارم: مجید افشاری

بازیکن ناتو باید حسابی حواس‌جمع باشد تا از کوچک‌ترین اشتباهات یا رفتارهای انحرافی بازیکنان دیگر به سود خود استفاده کند. این کاری بود که مجید افشاری در قسمت چهارم «ناتو» به بهترین شکل ممکن انجام داد.

قسمت چهارم «ناتو» می‌تواند عنوان غافلگیرکننده‌ترین پایان‌بندی این مسابقه تا امروز را به خود اختصاص دهد. در این قسمت، مجید افشاری تا آستانه شکست پیش رفت اما در زمان دو دقیقه‌ای بعد از انتخاب اولیه ناتو توسط سه بازیکن باقی‌مانده، توانست با تکیه بر یکی از حرکات شهرام قائدی، نفر سوم این جمع (شهاب عباسی) را فریب داده و رای او را برگرداند و این‌گونه در آخرین لحظات مسابقه به پیروزی برسد. بازی افشاری در این قسمت به یاد ما آورد که زمان کوتاه پس از انتخاب اولیه بازیکنان باقی‌مانده در دور نهایی از چه اهمیتی برخوردار است.

قسمت پنجم: شهاب عباسی

شهاب عباسی تنها بازنده ناتوهای تیم دوم بود اما شاید به‌سختی بتوان ایراد بزرگی به او وارد کرد. عباسی در طول مسابقه توانست بازیکنان حذف‌شده را به‌خوبی گول بزند به‌طوری‌که وقتی، هنگام انتخاب نهایی ناتو از سوی بازیکنان باقی‌مانده، مجید افشاری نام شهاب عباسی را به‌عنوان ناتوی مورد نظرش روی تخته نوشت، بازیکنان حذف‌شده (که یلدا عباسی را ناتوی احتمالی بازی می‌دانستند) غافلگیر و شگفت‌زده شدند.

شاید بتوان حذف امیرحسین صدیق و حفظ مجید افشاری را اشتباه اصلی شهاب عباسی دانست. با توجه به تردیدی که در مورد یلدا عباسی ایجاد شده بود، باقی‌ماندن صدیق (که، با توجه به اطلاعات عمومی بالایش، همیشه می‌توان او را مشکوک به بازی در نقش ناتو دانست) می‌توانست ذهن‌ها را به‌طور کامل از شهاب عباسی منحرف کند. با وجود تمام این بحث‌ها، شاید بتوان عامل بدشانسی را هم تا حدی در ناکامی شهاب عباسی موثر دانست.

قسمت ششم: یلدا عباسی

با این‌که برخی از بازیکنان حذف‌شده در طول مسابقه به یلدا عباسی مشکوک شده بودند، اما عباسی با بازی هوشمندانه‌اش و البته با کمک بازی صادقانه امیرحسین صدیق توانست توجهات را از خود منحرف کند!

انتخاب توانایی در حرف‌زدن به زبان ارمنی (خصوصیتی که صدیق اعتراف کرد در آن توانایی دارد) به‌عنوان یکی از ویژگی‌های شخصی از سوی عباسی، نقش مهمی در انحراف ذهن بازیکنان داشت. اگر این انتخاب آگاهانه و با علم به این توانایی امیرحسین صدیق انتخاب شده باشد، باید عباسی را تحسین کرد. در کنار این موارد می‌توان به انتخاب برخی از سوالاتی که عموما «مردانه» قلمداد می‌شوند (به‌عنوان مثال، دعوایی‌بودن در دوران کودکی) اشاره کرد که باز هم توجه دیگران را به‌سمت بازیگران مرد مسابقه منحرف کرد.

با این وجود شاید اگر امیرحسین صدیق این‌قدر ساده بازی نمی‌کرد شاید عباسی به‌سختی می‌توانست به پیروزی برسد. صدیق (که در طول این سه قسمت نشان داد از اطلاعات عمومی بالایی برخوردار است) آن‌قدر فعالانه در پاسخ‌دادن به پرسش‌ها مشارکت کرد که عباسی نیاز چندانی به راهنمایی‌کردن دیگر بازیکنان نداشت.

هرچند صدیق در انتها با نام خانوادگی خودش شوخی کرد و گفت به‌خاطر نام خانوادگی‌اش دارد صادقانه بازی می‌کند، اما شهرام قائدی حرف او را باور نکرد و البته شک خود صدیق هم بیشتر به قائدی بود تا به عباسی. بنابراین عباسی توانست در شرایطی به پیروزی برسد که هیچ‌کدام از دو بازیکن باقی‌مانده به او رای نداده بودند.

رئالیتی شوی «ناتو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی صفی‌یاری و با اجرای محمدرضا علیمردانی، دوشنبه هر هفته ساعت ۸ صبح به‌طور اختصاصی توسط پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار