رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May

برنامه فرهنگی «به توان هفت» با موضوع دهه شصتی ها سکانس هایی از فیلم سینمایی متولد ۶۵ را تقدیم مخاطبان می کند. به گزارش هنرصدا، دهه شصتی‌ها به افرادی گفته می‌شود که در بازه زمانی (۱۳۶۹_۱۳۶۰) زاده شده‌اند. در دههٔ ۱۳۶۰، با وجود اینکه ایران درگیر مشکلات شدید جنگ ایران و عراق بود، نرخ باروری […]

برنامه فرهنگی «به توان هفت» با موضوع دهه شصتی ها سکانس هایی از فیلم سینمایی متولد ۶۵ را تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش هنرصدا، دهه شصتی‌ها به افرادی گفته می‌شود که در بازه زمانی (۱۳۶۹_۱۳۶۰) زاده شده‌اند. در دههٔ ۱۳۶۰، با وجود اینکه ایران درگیر مشکلات شدید جنگ ایران و عراق بود، نرخ باروری در ایران به بالای ۳ رسید که در پی آن، ایران میزبان حجم بالایی از زاد و ولد در کشور شد.دختران و پسران دهه ۶۰ ویژگی های خاصی دارند، که آنها را بیش از دهه‌های دیگر معروف کرده است. رادیو صبا روز یکشنبه برنامه فرهنگی به توان هفت را با موضوع دهه شصت راهی آنتن می کند.

در این برنامه امیرحسین مدرس با روایت بخش هایی از کتاب «می‌خواستم نویسنده شوم، آشپز شدم» لحظات خاطره انگیزی را تقدیم شنوندگان می کند. در این کتاب راوی داستان زنی سی‌ساله و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. این کتاب تصویرگر یازده روایت آبگوشتی است. در هر روایت یک جور غذا محور داستان می‌شود: آبگوشت، خورش کرفس، نان و پنیر و گوجه، یتیمچه، کله‌پاچه، خورش هویج و… نویسنده کوشیده است با استفاده از موضوع هیجان‌انگیز غذا، هم قصه بنویسد و هم روش پخت یازده غذا را میان قصه‌هایش بیاورد.

منبع: هنرصدا

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار