رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • یکشنبه 12 شهریور 1402 - 15:21
  • کد خبر : 130645
  • هنر
  • چاپ خبر : شرایط جدید بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر به زودی اعلام می‌شود

۴۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱ برخوردار شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، یکی از مهمترین اقدامات حمایتی صندوق اعتباری هنر، ایجاد پوشش‌ بیمه درمان تکمیلی برای اعضا در سراسر […]

۴۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۱ برخوردار شدند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، یکی از مهمترین اقدامات حمایتی صندوق اعتباری هنر، ایجاد پوشش‌ بیمه درمان تکمیلی برای اعضا در سراسر کشور و تأمین بخشی از هزینه های درمانی بیمه شدگان و افراد تحت تکفل افزون بر پوشش بیمه های پایه است.
 براین اساس صندوق اعتباری هنر از سال ۱۳۸۸ اقدام به ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به اعضای متقاضی خود از طریق ثبت نام کرده است.
انعقاد قرارداد با شرکت بیمه دانا
در قرارداد سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ پس از بررسی های کارشناسی و مذاکره با شرکت‌های بیمه‌گر، صندوق اعتباری هنر پوشش بیمه درمان تکمیلی و عمر و حادثه را برای ۲۲ هزار و ۸۵۰ نفر سرپرست خانواده متقاضی بیمه تکمیلی، توسط بیمه دانا (برای دومین سال متوالی) و در قالب سه طرح منعقد کرد.
طرح آرامش مورد استقبال اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفت
۴۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ برخوردار شدند.
بر این اساس ۴ درصد از بیمه شدگان از خدمات طرح امید، ۷۴ درصد از خدمات طرح آرامش و ۲۲ درصد از پوشش طرح رفاه برخوردار شدند. همچنین از تعداد ۲۲ هزار و ۸۵۰ نفر بیمه شده اصلی حدود ۲۲ هزار نفر با توجه به شرایط سنی تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار گرفتند.
 اختصاص یارانه ویژه برای ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر
 یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر کاهش دغدغه های اعضای تحت پوشش خصوصاً در زمینه تأمین هزینه های درمانی است. از این صندوق اعتباری هنر تلاش می کند با ارائه تسهیلات ویژه در حوزه های خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی بطور میانگین بیش از نیمی از سهم پرداختی اعضا را تأمین کند.
همچنین یکی از مهمترین نکاتی که در تنظیم قرارداد با شرکت های بیمه گر از سوی صندوق هنر در نظر گرفته می شود این است که با کمترین مبلغ پرداختی بهترین امکانات درمانی برای جامعه ی تحت پوشش فراهم شود.
در قرارداد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در طرح امید هرعضو از مبلغ سالانه ۷۲۰ هزار تومان تنها ۲۱۰ هزار تومان معادل ۲۹ درصد از هزینه حق بیمه را پرداخت کرده است و ۵۱۰ هزار تومان معادل ۷۱ درصد از هزینه کل توسط صندوق پراخت شده است. به عبارت دیگر اعضای تحت پوشش طرح امید با تنها با پرداخت ماهانه حدود ۱۷ هزار تومان از امکاناتی چون جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی و جبران هزینه های زایمان بدون سقف برخوردار شدند.
در طرح آرامش هر عضو از مبلغ سالانه ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان تنها ۸۴۵ هزار تومان یعنی معادل ۳۴ درصد از مبلغ کل را پرداخت کردند و مابقی یعنی یک میلیون ۶۱۹ هزار تومان معادل ۶۶ درصد را صندوق متقبل شده است.
در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، صندوق مبلغ یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معادل  ۴۲ درصد از مبلغ کل حق بیمه را به‌عنوان یارانه پرداخت کرده است.
حمایت از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر
 تکریم مقام پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و ارائه خدمات ویژه حمایتی به این قشر فرهیخته یکی از برنامه های مهم صندوق اعتباری هنر است. با توجه به نیازهای ویژه این گروه سنی از اعضا، صندوق اعتباری هنر حق بیمه درمان تکمیلی تمامی هنرمندان پیشکسوت دارای نشان درجه یک هنری عضو صندوق و افراد تحت تکفل آنها را در طرح رفاه بطور کامل پرداخت کرد.
اهالی سینما، بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان
براساس آمار موجود ثبت نام کنندگان بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۱، بیشترین فراوانی به رسته های سینمایی، تجسمی و موسیقی مربوط می شود. بر این اساس بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی سینما و هنرمندان حوزه تجسمی و موسیقی هرکدام با ۷ هزار و ۴۰۰ ثبت نام کننده، در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر برخوردار شدند.
بیشترین و کمترین آمارثبت نام استانی بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر
براساس آمار ثبت نام کنندگان در سال ۱۴۰۱، استان «تهران» با سهم بیش از ۵۴ درصد از جمعیت کل، بالاترین تعداد ثبت نام کنندگان را در میان استان‌های کشور دارد. استان‌های « البرز»، « اصفهان»، « گیلان» و « خراسان رضوی» پس از استان تهران قراردارند.  کمترین آمار ثبت نام بیمه درمان تکمیلی به ترتیب مربوط به استان‌های « خراسان جنوبی »، «خراسان شمالی»، « سیستان و بلوچستان»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «هرمزگان» است.
پرداخت ۹۲ میلیارد تومان خسارت مستقیم بیمه درمان تکمیلی به بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر
 در اجرای قرار داد ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه دانا تاکنون به بیش از  ۲۲۴ هزار پرونده رسیدگی و بیش ۹۲ میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز معرفی نامه های صادر شده) به بیمه شدگان پرداخت شده است. همچنین ۴۲ هزار و ۸۰۰ مورد معرفی نامه باز با مبلغ بیش از ۵۷ میلیارد تومان برای بیمه شدگان صادر شده است. شایان توجه است؛ قرارداد بیمه تکمیلی برای اعضاء صندوق اعتباری هنر تا ۳۱ شهریورماه برقرار است و به زودی ضوابط و شرایط بهره مندی اعضا از خدمات بیمه درمان تکمیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار