رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه 24 آبان 1402 - 14:16
  • کد خبر : 136135
  • تئاتر
  • چاپ خبر : الهه شه‌پرست: «کلنل» جلوی مادر به شدت خودش است

بازیگر نقش مادر محمدتقی پسیان و رعیت در کنسرت-نمایش «کلنل» گفت: در صحنه رویارویی «کلنل» با مادرش، بازی کاظم سیاحی خیلی خوب است، آنجا محمدتقی پسیان بیش از هر جای دیگری خودش است، چون او می‌خواهد به مادرش دل نگرانی‌ها و ترس‌هایش را ابراز کند. کنسرت نمایش کُلنل به کارگردانی امیر بشیری و تهیه‌کنندگی امین اشرفی از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه- […]

بازیگر نقش مادر محمدتقی پسیان و رعیت در کنسرت-نمایش «کلنل» گفت: در صحنه رویارویی «کلنل» با مادرش، بازی کاظم سیاحی خیلی خوب است، آنجا محمدتقی پسیان بیش از هر جای دیگری خودش است، چون او می‌خواهد به مادرش دل نگرانی‌ها و ترس‌هایش را ابراز کند.

کنسرت نمایش کُلنل به کارگردانی امیر بشیری و تهیه‌کنندگی امین اشرفی از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه- ۲۵ مهر در تالار وحدت روی صحنه رفته است.

این کنسرت نمایش توسط محمد نقایی نگاشته شده و روایتی از زندگی و زمانه محمدتقی خان پسیان و عاشقانه‌ای گمشده در تاریخ معاصر ایران است.

الهه شه‌پرست درباره دلایل حضورش در «کلنل» توضیح داد: وقتی نمایشنامه را خواندم، متن و موضوعش را خیلی دوست داشتم. تا قبل از خواندن متن درباره محمدتقی خان پسیان تا این اندازه نمی‌دانستم. متن جوری بود که یک زندگینامه جامع از این شخصیت را برای تماشاچی ارائه می‌داد. گروه بازیگران هم خیلی خوب بودند.

وی درباره نقش‌هایی که در این نمایش بازی می‌کند اظهار داشت: من نقش عزت خانم، مادر کلنل و یکی از رعیت‌ها را بازی کردم. دو نفر رعیت داریم که سندیت تاریخی ندارند. ولی بیشتر برای توضیح شرایط جامعه روی صحنه می آیند. آقای رحیم نوروزی سه کاراکتر را بازی کردند. آقای سیامک صفری و خانم نازنین بیاتی هم دو نقش را بازی می کند. دو زنی که نازنین بیاتی نقش آنها را بازی می‌کند، برای کلنل یادآور همدیگر هستند. این که من دو نقش را بازی کنم انتخاب کارگردان بود. هیچ الزامی در متن نبود که این دو شخصیت را یک نفر بازی کند.

شه‌پرست افزود: من صحنه رویارویی کلنل با مادرش را دوست دارم. چون صحنه احساسی خیلی قشنگی است. تماشاچی‌هایی که این صحنه را دیدند بازخورد خوبی داشتند. مادر محمدتقی پسیان را در رویای این شخصیت می بینیم. کلنل با همه حالت نظامی‌گری‌ و رسمی‌اش جلو رفته است. از پسیان تا قبل از صحنه مواجهه با مادر خیلی بعد احساسی و عاطفی‌اش را نمی‌بینیم.

این بازیگر ادامه داد: مردم عادی جامعه که در قالب رعیت روی صحنه می‌آیند تاثیرات مثبت کارهای کلنل را در منطقه خودشان دیده‌اند. رعیت ها شاهد بازسازی ملک توسط پسیان بوده‌اند.

شه‌پرست با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از «کلنل» توضیح داد: من که چهار ماه تمرین کردم، می توانم شهادت بدهم که برای این نمایش واقعا زحمت کشیده شد. برای تک تک بازیگران کیفیت کار مهم بود. هیچ کدام شان حالت کارمندی نداشتند که بیایند و یک کاری را انجام بدهند و دستمزدی بگیرند و بروند. همه تا جایی که می توانستند تمام تلاش شان را گذاشتند.

وی افزود: تا دیشب ۲۰ اجرا داشتیم و ۲۰ اجرای دیگر مانده است. استقبال مردم خیلی خوب بود و راضی بودند. برخی کارها ظواهر شیکی دارد که تماشاچی را به سالن می‌کشاند. اما ناراضی خارج می‌شود. برای این کار تبلیغ دهان به دهان اتفاق افتاد. این روش هیچ وقت برای تئاتر از مد نمی‌افتد.

نمایش‌های بالاخره این زندگی مال کیه؟، ناسور، اتاق عروس، رگ، بالستیک زخم، توفان، کبوتر با کبوتر، کافه کات، روز عقیم، جریان پسر و … از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری شه‌پرست محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار