رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May

به مناسبت فرا رسیدن روز نیروی دریایی، سه‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ با پخش دو مستند ویژه، مهمان خانه‌های بینندگان هستیم. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، هفتم آذر ماه در تقویم به مناسبت ایثار و جان‌فشانی‌های نیروی دریایی ارتش در مقابل حملات دریایی و هوایی ارتش بعث عراق روز «نیروی […]

به مناسبت فرا رسیدن روز نیروی دریایی، سه‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ با پخش دو مستند ویژه، مهمان خانه‌های بینندگان هستیم.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، هفتم آذر ماه در تقویم به مناسبت ایثار و جان‌فشانی‌های نیروی دریایی ارتش در مقابل حملات دریایی و هوایی ارتش بعث عراق روز «نیروی دریایی» نام‌گذاری شده است. به همین مناسبت، دو مستند «اِگلانتین» و «اقتدار دریایی» با محوریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران روی آنتن شبکه افق سیما خواهد رفت.مستند «اِگلانتین» روایت اقتدار نیروهای نظامی ایران، کیلومترها دورتر از خاک وطن و بر روی آب‌هاست. خلاصه مستند «اِگلانتین» به شرح زیر است:

در فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۱ کشتی تجاری «اِگلانتین» که در حال بازگشت از کشور برزیل به ایران بود، توسط دزدان‌دریایی سومالی دزدیده می‌شود. دزدان‌دریایی کاپیتان کشتی را مجبور می‌کنند تا کشتی را به سمت کشور سومالی هدایت کند. نیروی‌های دریایی ارتش ایران به‌ سرعت خودشان را به کشتی اِگلانتین می‌رسانند و در طی یک عملیات موفق می‌شوند آنرا آزاد کنند. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را روز سه‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ از قاب شبکه افق سیما تماشا کنند.

همچنین مستند «اقتدار دریایی» با محوریت تشکیل و اعزام ناوگروه‌های رزمی و همکاری در راستای تأمین منافع سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سراسر آب‌های دنیا، روز سه‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲، ساعت ۲۳ به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود. تکرار این مستند را می‌توانید ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ از شبکه افق تماشا کنید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار