رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 22 May

فیلم «بیانسه» توانست در رقابت با پنج محصول تازه سینمایی، صدرنشینی جدول گیشه سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند. «رنسانس: فیلمی از بیانسه» با افتتاحیه‌ای ۲۱ میلیون دلاری این کرسی را به خود اختصاص داد. نزدیکترین رقیب این درام موزیکال، «گودزیلا دقیقه اول» بود که با افتتاحیه‌ای ۱۱ میلیون دلاری به ردیف سوم […]

فیلم «بیانسه» توانست در رقابت با پنج محصول تازه سینمایی، صدرنشینی جدول گیشه سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.

«رنسانس: فیلمی از بیانسه» با افتتاحیه‌ای ۲۱ میلیون دلاری این کرسی را به خود اختصاص داد. نزدیکترین رقیب این درام موزیکال، «گودزیلا دقیقه اول» بود که با افتتاحیه‌ای ۱۱ میلیون دلاری به ردیف سوم جدول رضایت داد.

رنسانس هم مثل «تیلور سویفت» در رابطه با تور جهانی بیانسه است که به صورت فیلمی سینمایی درآمده است. تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی افتتاحیه‌ای ۲۰ میلیون دلاری برای این فیلم می‌کردند و می‌گفتند نمی‌تواند موفقیت بالای تیلور سویفت را تکرار کند. تیلور سویفت با افتتاحیه حیرت‌انگیز ۹۲ میلیون دلاری نمایش عمومی خود را در آمریکا آغاز کرد و توانست در سطح جهانی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار فروش کند.

«گودزیلا دقیقه اول» محصول شرکت ژاپنی توهو است که ماه نوامبر در این کشور آسیایی اکران شد و توانست ۳۳ میلیون دلار فروش کند. با توجه به بودجه ۱۵ میلیون دلاری این اکشن علمی تخیلی، می‌توان از آن به عنوان اثری پرفروش و موفق اسم برد.

داستان فیلم در ژاپن بعد از پایان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و هیولای محبوب ژاپنی‌ها با برخاستن از خوابی چندین هزار ساله، راهی تخریب شهر توکیو می‌شود. اما این فیلم ژاپنی تنها فیلم خارجی حاضر در جدول این هفته گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی نبود.

«حیوان» محصول بالیوود با بازی رانبیر کاپور، آنیل کاپور و پارنیتی چوپرا هم با افتتاحیه‌ای ۶ میلیون دلاری، ردیف هفتم جدول را از آن خود کرد. ردیف دوم جدول را قسمت تازه «بازی‌های گرسنگی» با فروشی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری کسب کرد. فروش کلی این اکشن نوجوانانه در آمریکای شمالی هم اکنون به رقم ۱۲۱ میلیون دلار رسیده است.

در گیشه جهانی، فروش فیلم مرز ۲۰۰ میلیون دلار را رد کرده است. دو ردیف چهارم و پنجم جدول در اختیار «ترول‌ها متحد یکدیگر» و «آرزو» با فروش‌هایی بین ۷ تا ۸ میلیون دلار قرار گرفت. فروش کلی این دو انیمیشن پرسروصدا اکنون به رقم‌های ناامیدکننده ۷۵ و ۴۲ میلیون دلار رسیده است. هر دو انیمیشن با هزینه‌هایی بالا تولید شده و در جدول گیشه باید بیش از ۱۵۰ میلیون دلار فروش کنند تا لقب فیلم‌هایی شکست خورده را نگیرند. ردیف ششم جدول را «ناپلئون» ریدلی اسکات با فروشی ۷ میلیون دلاری به خود اختصاص داد تا فروش کلی خود را به ۴۶ میلیون دلار برساند. بدشانس‌ترین فیلم این هفته جدول گیشه، «شب ساکت» تازه‌ترین اثر جان وو بود که با افتتاحیه‌ای ۳ میلیون دلاری، به ردیف نهم جدول رضایت داد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار