رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۲۰ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 27 July
  • شنبه 5 اسفند 1402 - 13:07
  • کد خبر : 142588
  • تئاتر
  • چاپ خبر : جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جزء رویدادهای مهم هنری جهان شناخته می‌شود

کارگردان نمایش قصه شاهزاده شامپیا با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جایگاه ویژه و ارزشمندی در میان کنشگران و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان دارد، گفت: این جشنواره در میان هنرمندان فعال حوزه کودک، جزء رویدادهای مهم هنری جهان شناخته می‌شود. احسان مجیدی گفت: شاهزاده شامپیا نوشته منوچهر اکبرلوست، سال ها […]

کارگردان نمایش قصه شاهزاده شامپیا با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جایگاه ویژه و ارزشمندی در میان کنشگران و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان دارد، گفت: این جشنواره در میان هنرمندان فعال حوزه کودک، جزء رویدادهای مهم هنری جهان شناخته می‌شود.

احسان مجیدی گفت: شاهزاده شامپیا نوشته منوچهر اکبرلوست، سال ها پیش این اثر را نمایشنامه خوانی کرده بودم و همان روزها تصمیم به اجرایش داشتم، تا اینکه سال ۱۴۰۱ فرصت تولید اینکار در کانون پرورش فکری فراهم شد.

عضو هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن صنفی سراسری تئاتر کودک و نوجوان خانه ی تئاتر درباره اهمیت و ضرورت اجرای این نمایش گفت: داستان این نمایش در بستر یک خانواده رخ می‌دهد. خانواده مهم‌ترین تشکل یک جامعه است. کودکان در خانواده رشد می‌کنند و در خانواده پر و بال می‌گیرند. سوال‌های اولیه آنها در مورد ماهیت وجودیشان در خانواده پاسخ داده می‌شود و نیز شکل‌گیری آرزوها و علاقه‌مندی‌های فردی از همان جا شروع می‌شود.

او افزود: تنها کاری که ما می‌کنیم این است که همراه کودکان باشیم تا در مسیر رسیدن به اهدافشان موفق عمل کنند. ما نباید به جای بچه‌ها تصمیم بگیریم تا خانه و خانواده برای آنها همیشه محل امن باشد و هیچکسی را جایگزین افراد خانواده و هیچ جایی را جایگزین خانه نکنند.

مجیدی درباره قصه شاهزاده‌ی شامپیا نیز گفت: این نمایش به بخش کوتاهی از زندگی دخترکی ۱۰ ساله می‌پردازد که روزی در اخبار متوجه می‌شود نشانه‌های ظاهری‌اش با نشانه‌های ظاهری دختر گم شده پادشاه کشور شامپیا یکی است. بنابراین خانواده خود را مجبور می‌کند تا او را برای انجام آزمایش‌های مختلف به کلینیک برده تا ثابت شود که او همان شاهزاده گم شده است. در این میان با اتفاق‌های جالب و خنده‌داری روبرو می‌شود.

از او درباره اهمیت جشنواره کودک و نوجوان برای اهالی تئاتر پرسیدم، گفت: به گمانم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جایگاه ویژه و ارزشمندی در میان کنشگران و فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان دارد، ما طی سالیان دراز شاهد رشد این جشنواره بوده ایم، بزرگان زیادی برای برپایی هر ساله این جشنواره  تلاش کرده اند. تا به امروز که این جشنواره در میان هنرمندان فعال حوزه کودک، جزء رویدادهای مهم هنری جهان شناخته می‌شود. من نیز خرسندم که کنار همکارانم در این فستیوال حضور دارم .

کارگردان نمایش قصه شاهزاده ی شامپیا افزود: جشنواره محل گفتمان و نزدیکی تمام گروه ها با هم است و این فرصت مناسبی است برای همه ما، تا با تعامل بتوانیم به کسب تجربه بیشتر بپردازیم.

مجیدی تصریح کرد: به دبیر و برگزار کنندگان جشنواره بیست و هشتم در اردکان زیبا خدا قوت می‌گویم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار