رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۰ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 17 June

برنامه تلویزیونی «نردبان» سراغ ۴ نفر از مستندسازانی رفته که از نزدیک همسفر با شهید خدمت شهید رئیسی بودند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، حسین زارع‌زاده مدیر شبکه مستند سیما با اشاره به ویژه برنامه‌های این شبکه برای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: پخش مستندهای مختلف درباره خدمات، سفرها […]

برنامه تلویزیونی «نردبان» سراغ ۴ نفر از مستندسازانی رفته که از نزدیک همسفر با شهید خدمت شهید رئیسی بودند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، حسین زارع‌زاده مدیر شبکه مستند سیما با اشاره به ویژه برنامه‌های این شبکه برای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: پخش مستندهای مختلف درباره خدمات، سفرها و تعامل رئیس جمهور محبوب با مردم به عنوان کارویژه شبکه مستند در این ایام در دستور کار قرار گرفته است.زارع‌زاده با اشاره به پخش مستندهایی درباره شهید رئیسی گفت: بدون شک، فیلم‌های مستند به خوبی می‌توانند رئیس‌جمهور محبوب را بیشتر به مردم معرفی کرده و خدمات وی را بیان کنند؛ به همین منظور مستند تولیدی «شهید جمهور» مروری بر زندگینامه و مسئولیت‌های آیت الله رئیسی دارد که از شبکه مستند پخش شد. همچنین ۲ مستند «با پای دل» و «چلچراغ» به بیان خدمات، دستاوردها و زحمات او در دوران مسئولیتش در آستان قدس رضوی می‌پردازد.

وی از گفت‌وگو با ۴ مستندساز که تجربه حضور در سفرهای مهم ریاست جمهوری داشتند، خبر داد و گفت: برنامه تلویزیونی «نردبان» که از شبکه مستند سیما به صورت هفتگی پخش می‌شود، پس از شهادت آیت الله رئیسی در قالب یک ویژه برنامه ۴ قسمتی، سراغ ۴ نفر از مستندسازانی رفت که در سفرهای استانی و بین‌المللی همراه با رئیس جمهور محبوب مردم بودند و مستندهایی از این سفرها تهیه کردند. براین اساس، گفت‌وگو با مهدی نقویان، محسن اسلام‌زاده، علی صدری‌نیا و محمدهادی نعمتی همراه با پخش مستندهای آنان از شب گذشته در شبکه مستند انجام شده است.

مدیر شبکه مستند اضافه کرد: مستند «میدان دیپلماسی» به کارگردانی مهدی نقویان روایت سفر شهید رئیسی به نیویورک است. این مستند راوی یکی از مهم‌ترین سفرهای این شهید و اتفاقات مهم آن شده است. مستند «دیار اقبال» نیز ساخته محسن اسلام‌زاده و گزارشی مستند از سفر به پاکستان است. اسلام‌زاده با حضور در برنامه نردبان درباره تجربه سفر با این مقام اجرایی کشور سخن گفته است. علاوه براین، مستندهای «۳۲ ساعت در مسکو» روایت سفر به روسیه و «فاقد تشریفات» گزارشی از سفر استانی به قم، در قالب برنامه «نردبان» هر شب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش شد.

زارع‌زاده با اشاره به نمایش ۴ مستند دیگر از سفرهای مهم رئیس‌جمهور فقید گفت: مستندهایی از سفرهای مهم شهید رئیسی به مناطق مختلف ایران و کشورهای همسایه آماده شده است که طی روزهای آینده روانه شبکه مستند می‌شود. این ویژه برنامه‌ها به منظور گرامیداشت یاد و خاطره خادم ملت و معرفی هرچه بهتر خدمات ایشان به مردم ایران آماده شده است. برهمین اساس، مستندهای «پس از ۱۳ سال» روایت سفر به سوریه، «بوی جوی مولیان» سفر به ازبکستان و پیوستن به اجلاس شانگهای، «ققنوس و اژدها» ویژه سفر به چین و «همسایه» روایت سفر به قطر از تلویزیون پخش خواهد شد.

او ضمن اشاره به پخش مستند‌هایی درباره شهید آیت الله آل هاشم و امیرعبدالهیان گفت: مستندهای «یک روز با امام جمعه» و «ندای آدینه» مروری بر زندگی شخصی و فعالیت‌های کاری شهید سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز داشته و مجاهدت‌های خالصانه این شهید والامقام در خدمت به مردم را روایت کرده است. همچنین ۲ مستند «جهانمرد» و «وزیر مقاومت» نیز صحبت‌های شهید امیرعبداللهیان درباره شهید حاج قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است. مستند کوتاه “شهید خدمت” نیز کاری از سید حمید موسوی است که از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مدیر شبکه مستند از پخش مستندهایی به مناسبت فرارسیدن اربعین شهدای حمله به کنسولگری خبر داد و گفت: در آستانه اربعین چهلمین روز حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت سردار زاهدی، مجموعه مستند «نشان مجاهدت» برای اولین بار از شبکه مستند پخش شد. این مجموعه، مروری بر فعالیت‌های شهید زاهدی در مبارزه با داعش و ایجاد امنیت در منطقه دارد. علاوه براین، مستند «آقای مربی» پرتره‌ای شهید حاج رحیمی از شهدای حمله به کنسولگری ایران در سوریه است.

زارع زاده از نمایش مستندهایی به مناسبت روز مقاومت خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن روز مقاومت، مجموعه مستند جدید «الف دزفول» ویژه روز مقاومت دزفول روی آنتن رفت. همچنین مجموعه تلویزیونی گنجینه، مستند ماندگار «پل آزادی» را به نمایش گذاشت. این مستند روایتی دیدنی از آزادسازی خرمشهر است. علاوه براین، مستند «پای دیوار مرز» به نمایش خدمات جهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرز می پردازد.

او در پایان گفت: مجموعه مستند ۵ قسمتی «سرباز ۴۶ ساله» روایتی از سرگذشت و زندگی سرلشگر پاسدار شهید احمد کاظمی است که از پنجشنبه روی آنتن شبکه مستند رفت.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار