رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۲۰ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 27 July

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» گفت: دکورهای دوران کودکی «سلمان فارسی» برای فیلمبرداری آماده شد و طی روزهای آینده ساخت این سریال در شاهرود در شرق استان سمنان ادامه می‌یابد. حسین طاهری افزود: کار ساخت دکورهای جدید دوران کودکی سلمان فارسی در اطراف شاهرود به اتمام رسیده و این دکورها رونمایی شد. وی با اشاره به […]

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» گفت: دکورهای دوران کودکی «سلمان فارسی» برای فیلمبرداری آماده شد و طی روزهای آینده ساخت این سریال در شاهرود در شرق استان سمنان ادامه می‌یابد.

حسین طاهری افزود: کار ساخت دکورهای جدید دوران کودکی سلمان فارسی در اطراف شاهرود به اتمام رسیده و این دکورها رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در شهرک سینمایی غزالی در تهران ادامه دارد، ابراز کرد: دکورهای ساخته شده در منطقه شاهرود مربوط به دوران نوزادی و کودکی سلمان فارسی و مشهور به «اردخشو» است و این بخش، یکی از دکورهای فصل «ایران باستان» خواهد بود.

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» ادامه داد: این دکور به‌مانند بقیه دکورهای سریال، با بهترین مصالح و ماندگاری بالا ساخته شده‌ است.

طاهری اظهار کرد: با پایان‌ بخشی از فیلمبرداری مجموعه ماربین در شهرک سینمایی غزالی در تهران، کاروان «سلمان فارسی» طی روزهای آینده به شاهرود خواهد رفت تا در این دکورها به ادامه کار مشغول شود.

وی با اشاره به اینکه فیلمبرداری فصل «ایران باستان» این سریال از تابستان پارسال در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد، افزود: ادامه کار ساخت سریال سلمان فارسی در پاییز و زمستان در اطراف شاهرود انجام شد و تیم تولید دوباره به شهرک سینمایی غزالی بازگشت.

تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فصل «ایران باستان» طی یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید و در این مدت بیش از ۶۰ بازیگر جدید به‌مرور جلوی دوربین خواهند رفت.

به گفته طاهری، پس از اتمام فصل«ایران باستان»، فصل پایانی«حجاز» ضبط خواهد شد.

سریال «سلمان فارسی» محصول صداوسیما به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط زلال فیلم ساخته می‌شود. فیلمبرداری این سریال در سه فصل «ایران باستان»، «بیزانس» و «حجاز» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با پایان ساخت فصل «بیزانس»، ساخت فصل «ایران باستان» به میانه راه رسیده است.

تاکنون بازیگرانی از جمله فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران به همراه بیش از ۴۰ بازیگر خارجی از یونان، مراکش، تونس و ارمنستان و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

سریال «سلمان فارسی» در حدود ۶۰ قسمت و سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار