- دوشنبه 18 بهمن 1400 - 09:44
- کد خبر : 89554
- سینمای ایران
حجازی فر در نخستین تجربه کارگردانی اش سنگ تمام می گذارد و فیلمی سرو شکل یافته و محکم را پدید می آورد. موقعیت مهدی هم یک فیلم جنگی از سلحشوری های رزمندگان جنگ ما و هم یک درام خانوادگی از زندگی شخصی شهید مهدی باکری است که به خوبی هر دوی این بخشها را کنار […]
حجازی فر در نخستین تجربه کارگردانی اش سنگ تمام می گذارد و فیلمی سرو شکل یافته و محکم را پدید می آورد. موقعیت مهدی هم یک فیلم جنگی از سلحشوری های رزمندگان جنگ ما و هم یک درام خانوادگی از زندگی شخصی شهید مهدی باکری است که به خوبی هر دوی این بخشها را کنار هم قرار می دهد و به شکل متناسب پرداخت می کند. حضور حجازی فر در نقش مهدی باکری غافلگیر کننده و بسیار کاریزماتیک از آب در آمده با درنظر گرفتن این امر که او خود کارگردان چنین فیلم سختی نیز هست؛ هدایت این حجم از پروداکشن و بعد ایفای نقش جلوی دوربین به تسلط و مهارت خاصی نیاز دارد. موقعیت مهدی شکلی تازه از نگاه به مقوله جنگ و ساختن پرتره شهیدان و رزمندگان آن دوران را پیشنهاد می دهد و همچون خونی تازه در رگ های این تنها ژانر اصیل سینمای ایران جاری می کند. فیلمی برآمده از دل و جان که بر دل و جان بینندگانش نیز می نشیند.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
نظرات