رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
  • الإثنين ۶ محرم ۱۴۴۸
  • 2026 Monday 22 June

ولی‌الله شیراندامی | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

ولی‌ الله شیراندامی درگذشت

ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز(جمعه ۱۱ بهمن) در بیمارستان رسول اکرم(ص) درگذشت. ولی الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ساعاتی پیش، پس از سال ها درگیری با بیماری در بیمارستان رسول اکرم(ص) دارفانی را وداع گفت. ولی‌الله شیراندامی ۳ فروردین ۱۳۱۰ در مرو به […]


ولی‌الله شیراندامی: اگر بقال بودم ….

ولی‌الله شیراندامی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته است، می‌گوید که «اگر بقال بودم تا الان صد تا بقال بالای سرم بودند.» این بازیگر سینما و تئاتر که حدود دو سال قبل یکی از انگشتان پایش به دلیل بیماری دیابت قطع شد، درباره‌ی حال و احوال این روزهایش بیان کرد:‌ خیلی حالم خوب […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«قایق‌سواری در تهران» طنزی که سطحی و مبتذل نیست

«قایق‌سواری در تهران» ساخته رسول صدرعاملی، روایتگر داستان مردی است که پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور، به تهران بازمی‌گردد و با واقعیت‌های پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود که انتظارش را نداشته است. این فیلم با نگاهی واقع‌گرایانه و طنزگونه، به تضادهای زندگی می‌پردازد. همکاری رسول صدرعاملی و پیمان قاسم‌خانی در این فیلم، ترکیبی موفق از طنز تلخ و نگاه انتقادی را به ارمغان آورده است. صدرعاملی با زبانی ساده اما تأثیرگذار، فضای سردرگم شخصیت های فیلم را به تصویر می‌کشد. طنز فیلم از آن دست طنزهای سطحی و مبتذل نیست؛ بلکه طنزی است که از دل موقعیت‌های واقعی و تلخ زندگی بیرون می‌آید و همین امر باعث شده تماشاگر هم‌زمان بخندد و تأمل کند. قاسم‌خانی با بازی طبیعی و بی‌تکلف خود، به این لایه طنزآمیز فیلم عمق بیشتری بخشیده است. عنوان فیلم خود استعاره‌ای است از ناممکن‌بودن برخی خواسته‌ها؛ قایق‌سواری در شهری که آب ندارد، نمادی از تلاش برای دستیابی به چیزی که شاید هرگز محقق نشود. این تناقض، محور اصلی روایت فیلم است. بازی‌های طبیعی بازیگران، فیلمنامه‌ای که به جزئیات زندگی توجه دارد، و کارگردانی صادقانه صدرعاملی، «قایق‌سواری در تهران» را به اثری قابل تأمل تبدیل کرده است - فیلمی که آینه‌ای است برای نگاه کردن به خودمان و شهری که در آن زندگی می‌کنیم. سینماخانه/ حامد بهجتی