رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 19 June

تیر ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

امید معلم: برخی هنوز تفاوت جشن و جشنواره را نمی‌دانند/جزئیات برگزاری جشن حافظ

امید معلم گفت: جایزه «کیارستمی» و «چهره تلویزیونی سال» با تغییراتی همراه شده است.اسکار حتی در زمان جنگ جهانی هم برگزار می‌شد، در شرایط فعلی برگزاری جشن حافظ به شدت نیاز است. ظهر امروز نشست خبری هجدهمین جشن حافظ برگزار شد و در این نشست امید معلم فرزند زنده یاد علی معلم بعنوان دبیر جشن، […]


“جن زیبا” پروانه نمایش گرفت

به گزارش سینماخانه و به قل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش چهار فیلم: ” آخرین داستان (انیمیشن)” به تهیه کنندگی احسان رسول اف و کارگردانی  اشکان رهگذر در ژانر حماسی اسطوره ای ، […]


مجموعه مسابقه «۱۳ شمالی» در شبکه نمایش خانگی

مجموعه مسابقه «۱۳ شمالی» با حضور چهره‌های مطرح سینما به نمایش خانگی می‌آید. مجموعه مسابقه ۱۳ شمالی به کارگردانی  علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی رضا چاپقلی از دوشنبه، اول مرداد ماه ۱۳۹۷ در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. این مجموعه هر دوشنبه پخش خواهد شد و سایت سلام سینما تنها مرجع دانلود قانونی این اثر خواهد بود. این مجموعه مسابقه، هر […]


مهرگان میزبان «تیولا» می شود

برگزیده جایزه ادبیات نمایشی سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر سرانجام به روی صحنه خواهد رفت. “تیولا” به نویسندگی و کارگردانی علی عابدی، کارگردان نام آشنای تئاتر کشور بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان مرداد و شهریور به روی صحنه خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط […]


مسعود اطیابی در گفت‌وگو با اکبر نبوی در «کافه‌فیلم»:

شهرام حقیقت دوست از بهترین بازیگرانی است که تا به حال با آنها کار کرده ام

مسعود اطیابی، کارگردان فیلم سینمایی «صبح روز هفتم» مغز و هسته اصلی مضمون این فیلم را عبور از روزمرگی و رسیدن به یک درک عالی و جان‌آگاهی دانست. به گزارش سینماخانه به نقل از  روابط عمومی شبکه آی فیلم، مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «صبح روز هفتم» که در برنامه «کافه فیلم» مقابل اکبر نبوی […]


بعداز یک دوری 12ساله؛

روژان آریا‌منش «عروس دریایی» می‌شود

روژان آریا‌منش که خاطره حضورش به‌عنوانِ کودکی دوست‌داشتنی و شیرین در آثاری همچون «خوش‌رکاب» و «نصف مال من، نصف مال تو» در ذهن علاقه‌مندان سینما و تلویزیون به ‌یادگار مانده؛ این‌ روزها پس ‌از مدت‌ها دوری از کار بازیگری، بازگشته و این ‌بار توانایی‌ هایش را در فضایی تازه محک خواهد زد. او که با […]


«جایزه ملی سینمای ۱۰۰» اهدا می‌شود

جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با عنوان «جایزه ملی سینمای ۱۰۰» در دوازدهمین دوره از برگزاری این رویداد اهدا می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با اعلام این خبر افزود: شورای سیاستگذاری این رویداد سینمایی به منظور اهتمام و تاکید بیشتر بر محورها و مضامین ملی […]


“بالانس” به روی صحنه می رود

نمایش “بالانس” به طراحی و کارگردانی محمد حسین کریمی پناه از یکم مردادماه ۱۳۹۷ در مجموعه تئاتر محراب به روی صحنه میرود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، این نمایش پیش از این در بخش صحنه ای هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه نیز به روی صحنه رفته بوده است که با نظر هیئت […]


«کاتیوشا» به‌زودی اکران می‌شود

فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی به‌زودی اکران می‌شود. فیلم سینمایی «کاتیوشا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی با بازی هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد و … از روز چهارشنبه ۳ مردادماه در گروه سینمایی زندگی اکران می‌شود. فیلمنامه […]


«همچنان که می‌مردم» پاییز اکران می‌شود

مصطفی سیاری کارگردان فیلم سینمایی «همچنان که می‌مُردم» از اکران این اثر در فصل پاییز خبر داد. مصطفی سیاری کارگردان فیلم سینمایی «همچنان که می مُردم» درباره زمان اکران این اثر گفت: با توجه به اینکه ما با پخش کننده بین المللی این اثر قرارداد نبسته بودیم تا اندازه ای اکران این فیلم به تعویق […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی از منظر فیلمنامه

خاکستری

فیلمنامه سرخ پوست، توانسته با استفاده توامان از یک الگوی داستانی ساختارمند و فضاسازی های بصری تأمل برانگیز، به ترکیبی متوازن از عناصر روایی و اجرایی برسد که منجر به یک خروجی قابل قبول شده اند. طی روایت پرتعلیق سرخ پوست با داستانی الگومند مواجهیم که حادثه محرک و نقطه عطف اولش، کاملاً مبتنی بر ایده جاه طلبی و انگیزه تکیه زدن بر مسند قدرت یک قهرمان خاکستری پیش می رود. هم زمان با این ساختار روایی منسجم، طراحی عجیبی برای ترسیم موقعیت زمانی و مکانی داستان به کاررفته تا از خلال آن، فیلم با تعریف جزئیات ساکن و آکنده از بوی مرگ این فضای کسالت بار، پله به پله اهمیت عملیات جستجو برای شناسایی محل اختفای احمد سرخ پوست را در فضای زندان تبیین کند و فرجام این کنکاش معمایی و سفر خود شناسانه را با نحوه بروز رستگاری و پیروزی نعمت جاهد (نوید محمد زاده) به مثابه پروتاگونیست نامتعارف داستان پیوند بزند. فیلم برای تحقق این مهم، لحظه به لحظه مخاطب را با کشمکش های درونی جاهد برای ختم به خیر کردن غائله همراه می سازد تا با یافتن سر نخ هایی از محل حضور احمد، عطش قهرمان برای رسیدن به قدرت را مرحله به مرحله با ویرانی و ناامیدی عوض کند. سرخ پوست البته می توانست فیلم بسیار بهتری باشد، اگر زمان و دقت بیشتری را صرف طراحی کشمکش های بیرونی جاهد با شخصیت های تخت فرعی می کرد و از این طریق، دلیل بروز تصمیم نهایی شخصیت را قوت می بخشید و کمتر برعنصر اتفاق در گره گشایی ماجرا تاکید می ورزید. اما بازهم در شمایل فعلی، تجربه ای موفق در خلق یک روایت سینمایی کلاسیک ، ساختارمند و قهرمان محور است که برای سازنده اش گامی بلند به پیش محسوب می شود. سینماخانه / حمید عبدالحسینی