رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 19 June

اسفند ۱۳۹۷ ۱۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون


«قصر شیرین» میرکریمی هم گزینه اکران نوروزی شد

پخش کننده فیلم جدید رضا میرکریمی از تلاش برای اکران نوروزی آن خبر داد. غلامرضا فرجی گفت: فیلم «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی که توسط شرکت «بهمن سبز» پخش خواهد شد، آماده اکران است و تلاش می‌کنیم در صورت فراهم شدن شرایط، در اکران نوروزی به نمایش عمومی درآید. این فیلم در سی و هفتمین […]


عرضه غیرمجاز «انحصار ورثه» برای فرهنگسازی!

کارگردان فیلم «انحصار ورثه» معتقد است عاملان انتشار بدون مجوز این مستند در فضای مجازی نیت خیر داشته‌اند. محمدعلی شعبانی کارگردان مستند «انحصار ورثه» که به‌تازگی نسخه بدون مجوز آن در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: معتقدم این مساله فراتر از انتشار این مستند در اینترنت نیست، هرچند پیش از هرچیز تاکید می‌کنم که […]


درخواست «پیشونی سفید۳» برای اکران نوروز۹۸

کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید۳» بیان کرد برای اکران نوروزی این اثر سینمایی در سال ۹۸ اقدام کرده‌ایم. سید جواد هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه‌های سینمایی خود گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم تا «پیشونی سفید ۳» را برای نوروز ۹۸ اکران کنیم، البته اگر این فیلم رقیب […]


«پایتخت» نوروزی بازیگر خردسال جذب می‌کند

سازندگان اپیزود ویژه نوروز ۹۸ «پایتخت» که این روزها در مرحله پیش‌تولید است، به دنبال انتخاب بازیگر خردسال برای یکی از نقش‌های جدید مجموعه در این قسمت هستند. محسن تنابنده برای تک قسمتی که قرار است عوامل سریال «پایتخت» برای نوروز ۹۸ آماده کنند، یک شخصیت کودک جدید طراحی کرده که پسربچه‌ای شیرین‌زبان با لهجه […]


ریز هزینه‌های فیلم فجر پارسال/ دستمزد حدود یک میلیارد تومانی داوران و عوامل اجرایی

مشروح هزینه‌های انجام شده در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر (دوره گذشته) اعلام شد که طبق آن، شورای سیاست‌گذاری، هیأت‌های انتخاب و داوری و همچنین عوامل اجرایی، جمعا ۹۷۱ میلیون تومان دستمزد گرفته‌اند. در حالی که روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، امروز در خبری که آن را در راستای «سیاست […]


پس‌لرزه‌های اتهام اخلاقی “جان لستر”

اما تامپسون بازیگر سرشناس انگلیسی از صداپیشگی در انیمیشن «لوک» انصراف داد چراکه نمی‌خواست با جان لستر که متهم به آزار جنسی است، همکاری کند. به نقل از ورایتی، بازیگر محبوب سینمای بریتانیا پس از این که متوجه شد جان لستر به کمپانی «اسکای‌دنس انیمیشن» پیوسته، از ایفای نقش در فیلم «لوک» خودداری کرد. کمپانی […]


اعلام اسامی هیأت داوران انتخابی جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز

اسامی هیأت داوران چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز اعلام شد. به گزارش سینماخانه به نقل از  روابط عمومی جشنواره، اسامی هیأت داوران بخش انتخابی چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز به شرح زیر اعلام شد: جهانگیر الماسی، رضا ایرانمنش، سیروس همتی، مسعود آب‌پرور، پیمان عباسی، مهوش وقاری و ساناز سماواتی. چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی از منظر فیلمنامه

خاکستری

فیلمنامه سرخ پوست، توانسته با استفاده توامان از یک الگوی داستانی ساختارمند و فضاسازی های بصری تأمل برانگیز، به ترکیبی متوازن از عناصر روایی و اجرایی برسد که منجر به یک خروجی قابل قبول شده اند. طی روایت پرتعلیق سرخ پوست با داستانی الگومند مواجهیم که حادثه محرک و نقطه عطف اولش، کاملاً مبتنی بر ایده جاه طلبی و انگیزه تکیه زدن بر مسند قدرت یک قهرمان خاکستری پیش می رود. هم زمان با این ساختار روایی منسجم، طراحی عجیبی برای ترسیم موقعیت زمانی و مکانی داستان به کاررفته تا از خلال آن، فیلم با تعریف جزئیات ساکن و آکنده از بوی مرگ این فضای کسالت بار، پله به پله اهمیت عملیات جستجو برای شناسایی محل اختفای احمد سرخ پوست را در فضای زندان تبیین کند و فرجام این کنکاش معمایی و سفر خود شناسانه را با نحوه بروز رستگاری و پیروزی نعمت جاهد (نوید محمد زاده) به مثابه پروتاگونیست نامتعارف داستان پیوند بزند. فیلم برای تحقق این مهم، لحظه به لحظه مخاطب را با کشمکش های درونی جاهد برای ختم به خیر کردن غائله همراه می سازد تا با یافتن سر نخ هایی از محل حضور احمد، عطش قهرمان برای رسیدن به قدرت را مرحله به مرحله با ویرانی و ناامیدی عوض کند. سرخ پوست البته می توانست فیلم بسیار بهتری باشد، اگر زمان و دقت بیشتری را صرف طراحی کشمکش های بیرونی جاهد با شخصیت های تخت فرعی می کرد و از این طریق، دلیل بروز تصمیم نهایی شخصیت را قوت می بخشید و کمتر برعنصر اتفاق در گره گشایی ماجرا تاکید می ورزید. اما بازهم در شمایل فعلی، تجربه ای موفق در خلق یک روایت سینمایی کلاسیک ، ساختارمند و قهرمان محور است که برای سازنده اش گامی بلند به پیش محسوب می شود. سینماخانه / حمید عبدالحسینی