رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۴ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 11 June

۱۳۹۷ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 246

گزارش تصویری نمایش “نظام آباد”

نمایش “نظام آباد” نوشته کهبد تاراج و به کارگردانی عرفان پورمحمدی از ۱۶ فروردین ماه لغایت ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “بازی زندگی”

نمایش “بازی زندگی” نوشته ماندانا عبقری و به کارگردانی علیرضا دهقانی از ۱۶ فروردین ماه تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می رود. سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی


در سی‌ و‌ ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛

اسامی فیلم‌های مستند و کوتاه ایرانی بخش بازار اعلام شد

۹ فیلم مستند و ۱۹ فیلم کوتاه ایرانی در بخش بازار سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای مهمانان خارجی به نمایش در می آید. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم های کوتاه و مستند ایرانی که برای نمایش‌ در بخش بازار سی و ششمین […]


معرفی «فیلشاه» در «سینما آی‌فیلم»

اسماعیل باستانی، مجری برنامه هفتگی «سینما آی‌فیلم»، این هفته به معرفی انیمیشن «فیلشاه» به‌کارگردانی هادی محمدیان می‌پردازد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، کانال فارسی این شبکه، در اولین برنامه «سینما آی‌فیلم» در سال ۹۷ انیمیشن سینمایی «فیلشاه» را معرفی می‌کند و با عوامل آن گفت‌وگو می‌کند. این انیمیشن ۸۰ دقیقه‌ای با […]


«نامه» گلاب آدینه در شبکه چهار

تله تئاتر «نامه» به کارگردانی و بازنویسی گلاب آدینه امروز در برنامه «نمایشخانه» پخش می شود. به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، نمایش تلویزیونی «نامه» قصه دو زندانی است که وقتی به دست یکی از آنان نامه‌ای می رسد، در سلول با اتفاقات زیادی روبرو می شوند. سیروس همتی، علی خازنی، بشیر پرستار، […]


سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

۳۱ فیلم ایرانی در بخش بازار جشنواره جهانی فجر پذیرفته شد

اسامی فیلم‌های سینمایی ایرانی پذیرفته شده برای نمایش و عرضه در بخش بازار سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. به گزارش سینماخانه به نقل از  ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر،۳۱ فیلم بلند داستانی از سینمای ایران در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می […]


سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

بازیگر مشهور ایتالیا مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر

فرانکو نرو بازیگر مطرح کشور ایتالیا به ایران می‌آید و مهمان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر می‌شود. به گزارش سینماخانه به نقل از  ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فرانکو نرو بازیگر سرشناس ایتالیایی که تاکنون در بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است به عنوان مهمان […]


“چشم اندازی از پل” ؛ چشم اندازی از دگردیسی شخصیت

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “چشم اندازی از پل” از ۱۵ تا ۳۰ فروردین هر شب ساعت ۱۹:۰۰ در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود. چشم اندازی از پل نوشته نمایشنامه نویس معاصر آمریکایی، آرتور میلر است. داستان این نمایش درباره یک خانواده مهاجر ایتالیایی است که در آمریکا زندگی می‌کنند. سرپرست این […]


«ماجرای نیمروز» از شبکه چهار پخش می شود

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به همراه پشت صحنه آن در برنامه «گیشه» شبکه چهار سیما به نمایش درمی‌آید. به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، «ماجرای نیمروز» دومین ساخته محمدحسین مهدویان بعد از «ایستاده در غبار» که به موضوع ترورهای کور اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد، چهارشنبه (۲۲ فروردین ماه) ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما […]


گزارش تصویری نمایش “چشم اندازی از پل” (۲)

نمایش “چشم اندازی از پل” نوشته آرتور میلر و به کارگردانی پوریا سمندری از ۱۵ لغایت ۳۰ فروردین در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود. سینماخانه / عکاس: آلاله رستمی  


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی