رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

در بودجه‌ی کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ ، شاهد افزایش حدود ۱۰ میلیاد تومانی بودجه‌ی‌ تئاتر و افزایش بیش از ۴۵ میلیارد تومانی بودجه‌ی سینما هستیم. صبح ۱۴ آذرماه حجت‌السلام حسن روحانی در موعد مقرر با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه‌ی ۹۶ کل کشور را تقدیم مجلس کرد و […]

در بودجه‌ی کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۶ ، شاهد افزایش حدود ۱۰ میلیاد تومانی بودجه‌ی‌ تئاتر و افزایش بیش از ۴۵ میلیارد تومانی بودجه‌ی سینما هستیم.

صبح ۱۴ آذرماه حجت‌السلام حسن روحانی در موعد مقرر با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه‌ی ۹۶ کل کشور را تقدیم مجلس کرد و در این لایحه، برآورد بودجه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که با احتساب هزینه‌های مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی به مجموع رقم حدود هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است.

این رقم برای سال گذشته بیش از ۸۱۰ میلیارد تومان مصوب شده بود.

در این بین براورد بودجه‌ی دولت برای سازمان سینمایی که سال گذشته  حدود ۱۵۲ میلیارد تومان مصوب شده بود، به رقم ۱۹۳ میلیارد تومان رسیده است. بودجه‌ی این سازمان برای سال آینده که فعالیت‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، با جمع رقم مربوط به دارایی‌های مالی و سرمایه‌ای به ۲۰۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان می‌رسد.

در این لایحه، حمایت و گسترش سینمای ملی، حمایت از برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر و جشنواره‌های فیلم داخلی، کمک به خرید حقوق فیلم (ایرانی و خارجی) برای غنی‌سازی آرشیو فیلمخانه ملی ایران (سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) و کمک به موسسات، مراکز، انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های صنفی و موزه سینما (۲۵ میلیارد تومان)  از جمله برنامه‌های مشخص شده برای صرف بودجه است.

همچنین در لایحه‌ی‌ بودجه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، سهم مربوط به تئاتر هم با عنوان برنامه‌ی “حمایت و گسترش هنرهای نمایشی” هم مشخص شده است؛ به این ترتیب رقم ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تئاتر درنظر گرفته شده که نسبت به بودجه‌ی ۵۵  میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی تئاتر در سال گذشته، حدود ۱۰ میلیارد تومان افزایش وجود دارد.

در این برنامه حمایت از برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مربوط به حوزه‌ی نمایش، حمایت از تولید، نمونه سازی و اجرای برنامه‌های تئاتر، نمایش‌های صحنه ‌ای، سنتی و آیینی و توزیع و عرضه در شبکه‌ی نمایش خانگی و نیز سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر  فعالیت‌های نمایشی به همراه صدور مجوز اجرای انواع آثار نمایشی از جمله اقداماتی است که در ذیل فعالیت‌های تئاتری برشمرده شده است.

منبع : ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار