رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 23 آذر 1395 - 05:28
  • کد خبر : 1905
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش سه روایت از زندگی

نمایش سه روایت از زندگی، نوشته ی یاسمینا رضا است که توسط علیرضا میرزایی نژاد دراماتورژی شده و به کارگردانی ساعده لرستانی از ۱۲ آذر ماه اجرای خود را آغاز کرده و هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ی پایتخت به روی صحنه می رود. به نقل از سینما خانه، ساعده لرستانی در خصوص علت […]

نمایش سه روایت از زندگی، نوشته ی یاسمینا رضا است که توسط علیرضا میرزایی نژاد دراماتورژی شده و به کارگردانی ساعده لرستانی از ۱۲ آذر ماه اجرای خود را آغاز کرده و هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه ی پایتخت به روی صحنه می رود.

به نقل از سینما خانه، ساعده لرستانی در خصوص علت انتخاب این متن دیدگاه خود را اینگونه بیان کرد: من فکر می کنم در جامعه ی امروز ما با توجه به اینکه همه ی افراد جامعه تلاش می کنند برای اینکه از هر نظر چه از لحاظ تحصیلی، مالی، موقعیت اجتماعی و… سطح زندگی بالایی داشته باشند و به طع هرچقدر که این تلاش بیشتر می شود، سردرگمی ها و دوری از یکدیگر هم بیشتر خواهد شد. انسان ها کمتر حرف های هم را متوجه می شوند و این دقیقاً همان چیزی است که در متن این نمایش به آن اشاره شده. انسان ها از سطح توقع بالایی برخوردارند و کاملاً از درک یکدیگر عاجزاند و مدام و به هر بهانه ای می خواهند همدیگر را سرکوب کنند و این بسیار اتفاق بدی است که متاسفانه در جامعه ی ما هم به همین شکل است .
وی افزود : مورد دیگری که من را ترغیب به انتخاب این متن کرد ” کم توجهی بیش از حد به جایگاه زنان است !”
کارکتر اینس که همسر اوبر است در متن اصلی جورابش پاره است و در این نمایش جوراب نماد زنانگیست. شخصیت زن نمایش با توجه به اینکه یاسمینا رضا، اندکی به آن شیرینی و لختی اضافه کرده و با تمهیداتی سعی کرده است تا کارکترها بتوانند حرف های دلشان را بزنند … و ما در خیلی از قسمت های نمایش از اینس می شنویم که : شوهرم دائماً می خواهد من را سرکوب کند و من را نادیده بگیرد و …

وی همچنین افزود : ما در متن دراماتورژی شده یک اپیزود سومی گذاشتیم و خواستیم که مخاطب، خودش در ذهن خود اپیزود سوم را بسازد. لرستانی در باب طراحی صحنه ی نیز اضافه کرد: در اجراهای گذشته این متن، با کمک یک مبل و یک میز دکور صحنه ی را طراحی کرده بودند، اما ما از یک دکور کاملاً انتزاعی استفاده کرده ایم به گونه ای که یک میز گذاشتیم که به صورت لابیرنت عمل می کند و یک میز بازی قرار دادیم تا بتواند برد و باخت کارکتر ها را نشان دهد. شخصیت اوبر هر زمان که میخواهد حرفی در باب مقاله ی از دست رفته ی آنری بزند ، پای این میز بازی می نشیند و همیشه هم پای این میز، آنری می بازد.

لرستانی در انتهای صحبت های خود اضافه کرد : سه روایت از زندگی به طرز عجیبی دغدغه های مردم امروز است. ما انسان ها هرجا که می رویم با اداهایی روبه رو هستیم. به طرز مزورانه ای قربان صدقه ی یکدیگر می رویم … سعی می کنیم کار یکدیگر را راه بیندازیم. سعی می کنیم نشان دهیم که همه چیز عالیست در صورتی که واقعیت امر اینطور نیست !
بازیگران نمایش سه روایت از زندگی: (به ترتیب ورود به صحنه) : ساغر عزیزى، بهزاد جاودان فرد، نازنین کریمى و میثاق زارع
نویسنده : یاسمینا رضا
دراماتورژ : علیرضا میرزایى نژاد
کارگردان : ساعده لرستانى
طراح صحنه و نور : سعید یزدانى
طراح لباس : پریدخت عابدین نژاد
طراح گریم : احمد نگهبان
موسیقى : آرمین ناظم
ساخت تصاویر ویدئویى و تیزر :آیدا آب پرور و آرش آب پرور( استودیو لانژ)
دستیار کارگردان : نرگس نره ای
منشى صحنه : مریم کى احمد
طراح پوستر و بروشور: رضا موسوى
عکاس: کیارش مسیبى
مدیر تبلیغات : مریم شریعتى
روابط عمومى و تبلیغات : گروه هنرى پژواک
اجراى دکور: گروه طراحان دکونج

img_20161212_115410 img_20161212_115413 img_20161212_115420 img_20161212_115424 img_20161212_115426

سینماخانه/مژگان آقاداوودیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار