رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • یکشنبه 5 دی 1395 - 19:32
  • کد خبر : 2196
  • هنر
  • چاپ خبر : سخن نگوییم …عمل کنیم!
برگزاری اولین جشنواره ی نمایش های بی کلام

سخن نگوییم …عمل کنیم!

در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ی نمایش های بی کلام در دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی حامد شفیع خواه مدرس دانشگاه و از داوران جشنواره گفتگویی با سینماخانه داشتند. حامد شفیع خواه در گفتگو با سینماخانه عنوان کرد: ایده ی این جشنواره از سه سال پیش شکل گرفت و […]

در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ی نمایش های بی کلام در دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی حامد شفیع خواه مدرس دانشگاه و از داوران جشنواره گفتگویی با سینماخانه داشتند.

حامد شفیع خواه در گفتگو با سینماخانه عنوان کرد: ایده ی این جشنواره از سه سال پیش شکل گرفت و با مشورت خانم دکتر کتایون مرندی قرار بر برگزاری چنین جشنواره ای شد. یکی از عوامل اصلی در برای برگزاری چنین جشنواره ای، عدم مشاهده چنین رویدادهای در کشور می باشد درصورتیکه در تمام دنیا اینگونه جشنواره ها وجود دارند. حتی مدارس کوچک نیز جشنواره های از این دست را برگزار می کنند. از آنجا که جوهره ی اصلی تئاتر که به معقوله ی حرکت می پردازد، بسیار پر طرفدار است و علاوه بر آندر دنیا این گونه نمایش ها دارای زبان بین المللی هستند و در هر کجایی که اجرا می شوند مردم آنجا نیز آن را می فهمند و مورد استقبال قرار می گیرد.

حامد شفیع خواه ادامه داد: ایده بر این بود که یک جشنواره تا سال های بعدی بر قرار شود چراکه نسبت به همه ی جشنواره ها متفاوت است و این ماندگاری بخشی مربوط به مسئولین و بخش عمده ی آن بر دوش دانشجوهاست. بهرحال با تمام کمی و کاستی ها این جشنواره برگزار شده و در مجموع کارهای بسیار خوبی مشاهده شده است و از مجموع ۶۰ متنی که برای دبیر خانه در مدت زمان کوتاه فرستاده شد؛ سی و یک طرح مورد پذیرش اولیه و در بازبینی دوازده نمایش پذیرفته شدند.

حامد شفیع خواه در انتهای صحبت های خود عنوان کرد: دانشجویان می توانند در این جشنواره خودشان را محک بزنند و شاید همین خود شروع یک اتفاق خوب برای دانشجویان باشد و مطمئن هستم قطعاً این اتفاق خواهد افتاد !

سینماخانه/مژگان آقاداوودیان

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار