رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

نمایش خانه پاکیزه نوشته سارا رول و به کارگردانی مانلی حسین پور و سروش طاهری از ۲۵ آذر تا ۲۴دی ماه ، هر شب از ساعت ۲۰:۰۰ در سالن چهارسو مجموعه ی تئاترشهر به روی صحنه می رود. مانلی حسین پور کارگردان نمایش “خانه پاکیزه” در گفتگو با سینماخانه عنوان کرد: تصمیم برای اجرای نمایش […]

نمایش خانه پاکیزه نوشته سارا رول و به کارگردانی مانلی حسین پور و سروش طاهری از ۲۵ آذر تا ۲۴دی ماه ، هر شب از ساعت ۲۰:۰۰ در سالن چهارسو مجموعه ی تئاترشهر به روی صحنه می رود.

6-copy

مانلی حسین پور کارگردان نمایش “خانه پاکیزه” در گفتگو با سینماخانه عنوان کرد: تصمیم برای اجرای نمایش خانه ی پاکیزه به سه سال پیش و جشنواره ی فجر بر می گردد. در بین تمام متن هایی که خواندم متن “خانه پاکیزه” از دو جهت من را مجذوب خود کرد. یکی به دلیل فضای فانتزی و طنزگونه نمایشنامه و دیگری به دلیل بیان مشکلات بانوان. مانلی حسین پور درباره ی کارکترها نمایش نیز افزود: زوجی در نمایشنامه وجود دارند که با اینکه سال هاست با یکدیگر ازدواج کرده اند و هر دو نیز پزشک هستند ولی از دغدغه های یکدیگر خبری ندارند و تنها درگیر شغل و درگیری های ذهنی انفرادی خودشان هستند و این نکته ایست که باعث ایجاد مشکل در زندگی می شود. در نمایش می خواهیم نشان دهیم که درگیری های شغلی و داشتن زندگی های یک نواخت را نمی توان زندگی نامید. ما باید بتوانیم به تمام ریزه کاری های زندگی دقت کنیم. وی همچنین افزود: به دلیل اینکه پرسوناژ های نمایشنامه سن بالایی داشتند مجبور بودیم که از بازیگران مسن تر استفاده کنم و بنا به در نظر گیری متن که متن خوبی بود به سراغ بازیگران پیشکسوت تئاتر رفتیم که متاسفانه به دلیل درگیری های کاری و یا دلایل دیگر نمی توانستند با ما همکاری داشته باشند .پس به ناچار رنج سنی بازیگران را پایین آوردیم و این کار باعث شد که انتخاب بازیگر آسان تر صورت بگیرد.

img_20161231_203759

سروش طاهری دیگر کارگردان نمایش “خانه پاکیزه” در گفتگو با سینماخانه عنوان کرد: طنز زیبایی در این نمایش وجود دارد که در اصل یک کمدی موقعیت است و از دیدگاه من یک متن بسیار خاص است که یکی از زنانه ترین و یا به بیان بهتر یکی زن گرا ترین نمایشنامه های موجود در بین نمایشنامه های بین المللی است که تاکنون مطالعه نموده ام. این نمایشنامه به شکل درستی به حمایت از زنان می پردازد و به دنبال جایگاه درست زنان است.

وی همچنین افزود: این نمایش حرف روز جامعه ی ما را بیان می کند و با تمام این اوصاف که نمایشنامه یک متن امریکایی است اما حرف نمایشنامه یک سخن جهان شمول است و در حقیقت کل حرف نمایش به دنبال این است که به مخاطب بگوید سیب زندگیتان را تا جایی که می توانید گاز بزنید و هرچه می توانید از زندگیتان لذت ببرید و از آن بهتر استفاده کنید. در نمایش ما سیب نماد زندگیست و فضای نمایش یک فضای شدیداً نشانه شناسانه است. همه انسان ها آرزوهای بزرگی دارند و این آرزوها تا زمانیکه شما درست زندگی نکنید و از داشته هایتان به درستی استفاده نکنید؛ محقق نخواهد شد و در اتنها چیزیکه برای انسان می ماند این است که از آنچیزی که دارد، بایستی بهترین استفاده را ببرد و این از نظر من یعنی زندگی.

photo_2016-12-31_12-36-33

از عوامل نمایش “خانه پاکیزه” می توان به طراح صحنه : وحید لاری ، طراح لباس : الهام شعبانی، طراح نور : میثم صفری ، طراح گریم : حمیدرضا قاسمی، عکاسان : کیان کوهستانی – مهرداد مسیحا، دستیار طراح صحنه : محمد حسین همایون، دستیار کارگردان : حسین دیردار ، دستیار دوم کارگردان : سید مسعود حسینی – مرتضی شمیران ، مدیر اجرا : محمد نژاد، منشی صحنه : محمد محسن شفیعی، مدیر صحنه : محمد نیازی ، روابط عمومی : مارال قادری، اجرای گریم : حمیدرضا قاسمی – لیلا سرنی – عاطفه ابیضی – سعید سیادت  اشاره نمود.

آزاده مویدی فرد، میلاد محمد زاده، پریا مددی، مانلی حسین پور، گیتی قاسمی، سروش طاهری و معصومه کریمی نیز در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

 

سینماخانه/ مژگان آقاداودیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار