رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

“عمارتی در برف” نمایش سوءظن در جامعه امروز نادر نادرپور کارگردان نمایش “عمارتی در برف” درباره ی دلیل اصلی اجرای نمایش به سینماخانه گفت:  سوء ظن به عنوان یکی از ناهنجاری های اجتماعی که در جامعه ی امروز ما هم دیده می شود؛ یکی از دلایل اصلی اجرای این نمایش است. وی همچنین عنوان کرد: […]

عمارتی در برف” نمایش سوءظن در جامعه امروز

نادر نادرپور کارگردان نمایش “عمارتی در برف” درباره ی دلیل اصلی اجرای نمایش به سینماخانه گفت:  سوء ظن به عنوان یکی از ناهنجاری های اجتماعی که در جامعه ی امروز ما هم دیده می شود؛ یکی از دلایل اصلی اجرای این نمایش است. وی همچنین عنوان کرد: این عدم اعتماد به عنوان یک سم اجتماعی دلایل مختلفی دارد که روابط انسانی را تحت شعاع خود قرار داده؛ به نحوی که حتی می ترسیم به انسانی که با مهربانی با ما برخورد می کند، نزدیک شویم. طبیعتاً این حس را در سطح جامعه خودمان که زمانی اعتماد، محور روابط انسانی جامعه بوده است را به وضوح دیده می شود. این دغدغه ی من برای اجرای این نمایش بوده است؛ چرا که ما در جامعه با عدم اعتماد مواجهیم و همین عامل باعث بسیاری از آفت های اجتماعی می باشد.

_dsc0054

کارگردان نمایش “عمارتی در برف” همچنین عنوان کرد: هنرمندان تئاتر از مظلوم ترین هنرمندان جامعه ی ما هستند که هیچ گونه حمایت ویژه ای برای این قشر وجود ندارد. ای کاش امکاناتی برای هنرمندان در نظر گرفته شود که ما کمتر نگران هزینه های تولید نمایش باشیم. مسئولین باید بدانند که یکی از رسالت های اجتماعی هنرمندان، آگاه سازی جامعه می باشد که این وظیفه ی بسیار بزرگی است و محتاج حمایت نهادها می باشد. اما اکنون شاهد تنها یک سری حمایت های اندک آن هم تنها در سالن های دولتی هستیم و حمایت دیگری وجود ندارد. نمایش های تجربی که در جامعه ی ما در حال تولید هستند با مشقت های زیادی تولید می شوند و تمام دلخوشی هنرمندان به حمایت مخاطبین و حضور گرم مردم در سالن های نمایش است. در این شرایط اگر حتی نگاه مخاطبین هم از ما دریغ شود روز به روز اینگونه نمایش ها به سمت افول و مردگی می روند و این اتفاق وحشتناکی است.

565dddb710c1f2d42c63d63704ecbbf0729

نمایش “عمارتی در برف” در ژانر جنایی و وحشت و بر اساس نمایشنامه “تله موش” نوشته آگاتا کریستی، هر شب ساعت ۲۰:۰۰ تا پایان دی ماه در تماشاخانه دراما به نشانی خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی، خیابان لبافی نژاد، کوچه زحل، بن بست اول، پلاک ۲، طبقه یکم به روی صحنه می رود.

در این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) فائقه شلالوند، میلاد سلیمانی، صادق علیخانی، امین قماشی، فاطمه روشنی، مریم بابائی، نیما سید موسوی، محمد منافی، نادر نادرپور نقش آفرینی می کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان : نگارسبزواری و علی احقاقی؛ آهنگساز : علی کلانتری؛ طراح لباس : مهرناز عباسی؛  طراح گریم : پگاه قنبری؛  مجری گریم : نسیم بیگ زاده؛ روابط عمومی : جواد واحدی

سینماخانه / خبرنگار: مژگان آقاداودیان – عکس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار