رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

با روشن شدن علت ممیزی فیلم کاناپه به دلیل استفاده از کلاه گیس برای بازیگران در مقابل محارم، پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در فیس بوک خود نوشت : دارم به پاسخ صادقانه و صد در صد سینمایی و خالی از حسابگری عیاری فکر می کنم وقتی سر صحنه ی کاناپه از او پرسیدم نگران نیستید بابت […]

با روشن شدن علت ممیزی فیلم کاناپه به دلیل استفاده از کلاه گیس برای بازیگران در مقابل محارم، پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در فیس بوک خود نوشت :
دارم به پاسخ صادقانه و صد در صد سینمایی و خالی از حسابگری عیاری فکر می کنم وقتی سر صحنه ی کاناپه از او پرسیدم نگران نیستید بابت استفاده از کلاه گیس اذیت تان کنند؟ و او گفت: «واقع گرایی من را به این جا رسانده. دیگر توانش را ندارم. در روزگار قریب از آبدارچی پروژه هم خجالت می کشیدم که دارم پرستارهای دهه ی پنجاه را با مقنعه تصویر می کنم.»

کیانوش عیاری درباره حضور نداشتن فیلم «کاناپه» در بخش مسابقه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: «من از ابتدا می‌دانستم که این فیلم برای بخش جایزه انتخاب نخواهد شد، زیرا بازیگران خانم ما در این فیلم روسری به سر ندارند، در «کاناپه» شش بازیگر خانم ایفای نقش کرده‌اند که همه آنها موهایشان را با نمره چهار کوتاه کردند. تمام سکانس‌های فیلم این خانم‌ها با کلاه گیس هستند و پوشش خاصی ندارند.»

kanapeposhtesahne1

او ادامه داد:«از ابتدا برای من روشن بود و می‌دانستم که دوستان این فیلم را کنار می‌گذارند. یعنی به شخصه این موضوع را می‌دانستم، و با این علم فیلم را ساختم. هیچ اعتراضی ندارم بلکه منتظرم آنها به من اعتراض کنند که چرا این بازیگران خانم را بدون روسری جلوی دوربین فرستادی!»

کارگردان فیلم «کاناپه» اضافه کرد: «زحماتی که کشیده‌ام برایم اهمیتی ندارد. این تصمیم را گرفته بودم و پای آن خواهم ایستاد دیگر هیچ فیلم سینمایی نمی‌سازم که خانمها در آن روسری به سر داشته باشند چه در خلوت خودشان چه در مقابل محارم این کار را نخواهم کرد.»

او در مورد اینکه امکان ایجاد تغییر در وضعیت وجود دارد یا خیر، گفت: «چند ساعتی از اعلام این خبر می‌گذرد. باید صبر کنیم ببینیم اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد یا خیر. البته موهای این دوستان تراشیده شده تا کلاه گیس‌ها به صورت مشهود مشخص باشد که موی خانم‌های بازیگر نیست.»

منبع : سلام سینما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار