رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مادرانگی زاییده می شود مادرانگی به چالش کشیده می شود… مادرانگی گم می شود … و جای نبودنش تا ابد در نگاه بی روح دخترکی مدفون می گردد…! نازیار عمرانی، نویسنده و کارگردان جوان کشورمان این شب ها با نمایش قیطریه شور مادرانگی را در تماشاخانه باران به نگاه مخاطبان ارزشمند خود هدیه می دهد. […]

مادرانگی زاییده می شود

مادرانگی به چالش کشیده می شود…

مادرانگی گم می شود …

و جای نبودنش تا ابد

در نگاه بی روح دخترکی

مدفون می گردد…!

نازیار عمرانی، نویسنده و کارگردان جوان کشورمان این شب ها با نمایش قیطریه شور مادرانگی را در تماشاخانه باران به نگاه مخاطبان ارزشمند خود هدیه می دهد. این نمایش تا پایان دی ماه و همچنین یکم بهمن ماه امسال در جشنواره تئاتر فجر، رأس ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه باران پذیرای نگاه پرمهر مخاطبانش می باشد.

9

در این راستا نازیار عمرانی در گفتگو با سینماخانه اظهار کرد: نمایشنامه “قیطریه” را در پاییز ۹۳ و به صورت هفت مونولوگ مجزا و طی یک پالایش متن به پنج مونولوگ تقسیم و به نفع بنیاد خیریه برکت و با حضور  خانم ها الهام پاوه نژاد، شبنم مقدمی،  بهنوش بختیاری، نیکی مظفری، نیکی نصیریان و خانم قهرمانی خوانش کردم که خدا را شکر این خوانش بازخوردهای بسیار خوبی داشت. در حال حاضر نیز برای اجرای این نمایشنامه تصمیم گرفتم به یکی از کارکترها  که خانم دهقان آن نقش را بازی می کند بعد شخصیتی بیشتری بدهم و نمایشنامه به چهار مونولوگ و یک بخش دیالوگ تقسیم شد. در واقع گره ی اصلی داستان ما در قسمت دیالوگ باز می شود.

12

نازیار عمرانی در ادامه ی صحبت های خود درباره موضوع اصلی نمایش خود چنین گفت: تم اصلی این کار مادرانگی بود، چیزی که برای من به عنوان یک رابطه، مقدس و قابل مقایسه با هیچ رابطه دیگری نیست و دوست داشتم در اولین اجرای خود با آنچه که اعتقاد دارم آن را بر روی کاغذ بنویسم و بعد آن را به نمایش بگذارم. اساس بحث ما در باب مادرانگی است که رابطه ای از هم ناگسستنی است. خیلی ها اعتقاد دارند که این نمایش یک نمایش فمنیستی است، درصورتیکه هرگز اینطور نیست!  من تلاش کرده ام بعد دیگری از واژه ی زنانگی را مطرح کنم و موضوعی را بیان کنم که در مورد تمام انسان ها صدق می کند. ما گاهاً اشتباهاتی را انجام می دهیم که خود خواسته نیست و بعضاً مسیر زندگی، ما را در گرداب اشتباه می اندازد؛ اما جایی که برای ما مجالی برای تغییر پیش می آید، به آن توجهی نمی کنیم و اشتباهمان را اصلاح نمی کنیم و در نهایت، یک اشتباه دیگر را در بطن اشتباه اولیه ی خود انجام می دهیم و در بسیاری موارد ترجیح می دهیم افراد دیگر را مقصر بدانیم. درصورتیکه، حقیقت امر اینگونه نیست و ما یک جایی اشتباه می کنیم ولی نمی پذیریم که مقصر بوده ایم. حتی زمانی که فرصت جبران پیش می آید، همچنان دلمان نمی خواهد که از یک سری اشتباهاتمان دل بکنیم.

در این نمایش ملودی آرام نیا، شقایق دهقان، معصومه رحمانی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی به ایفای نقش می پردازند.

سینما خانه / خبرنگار: مژگان آقاداوودیان _ عکاس: هادی صفی زاده

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار