رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

پس از حواشی بسیار برای لیست نامزدهای اعلام شده، شب گذشته بهروز افخمی در برنامه هفت با اشاره به دو تابعیتی بودن دبیر و پنج نفر از داوران جشنواره در برنامه هفت، داوران جشنواره را متهم به ترس جهت دادن جایزه به فیلم ماجرای نیمروزکرد. ادعای بهروز افخمی: افخمی با بیان خاطره ای از حزب کمونیست […]

پس از حواشی بسیار برای لیست نامزدهای اعلام شده، شب گذشته بهروز افخمی در برنامه هفت با اشاره به دو تابعیتی بودن دبیر و پنج نفر از داوران جشنواره در برنامه هفت، داوران جشنواره را متهم به ترس جهت دادن جایزه به فیلم ماجرای نیمروزکرد.

ادعای بهروز افخمی:

افخمی با بیان خاطره ای از حزب کمونیست و مقایسه آنها با مجاهدین خلق گفت از آن جا که مجاهدین خلق در خارج کشور فعال هستند و چند داور از خارج از کشور تابعیت دارند  داوران این دوره سعی در نادیده گرفتن فیلم ماجرای نیمروز دارند.

استعفای سردبیر مجله چلچراغ:

همچنین امیر موسی کاظمی از مجله چلچراغ با تکرار این ادعا از مجله چلچراغ استعفا داد. امیر موسی کاظمی در اینستاگرام خود نوشت:

ماجرای نیمروز ارزش آن را داشت که به خاطرش چلچراغ را رها کنم. مجله ای که دوستش داشتم و دارم اما نتوانستم منطق مخالفت برخی مدیران اصلاح طلب آن را با جلد شدن این فیلم درک کنم و در نهایت تصمیم به استعفا از سردبیری مجله محبوبم گرفتم. شاید ماجرای ترس داوران دوتابعیتی جشنواره سی و پنجم فیلم فجر از جایزه دادن به این فیلم، در بدنه مطبوعات هم رخنه کرده. ترسی که ریشه در تابعیت_دوگانه افرادی دارد که نمی خواهند با توجه نشان دادن به فیلمی ضد منافقین، در خارج از مرزها دچار مشکل شوند.

 

پاسخ وزیر ارشاد:

همچنین وزیر ارشاد آقای صالحی‌امیری با بیان اینکه اطلاعی از دو تابعیتی داروان جشنواره ندارم گفت: وجود مسئولان دو تابعیتی در وزارت ارشاد را تکذیب می‌کنم. متأسفانه برخی بداخلاقی‌ها و رفتارهای غیراخلاقی در ایام جشنواره دیده می‌شد، اما بنای وزارت ارشاد ورود به این حاشیه‌ها نیست.

وی افزود: درباره پدیده دو تابعیتی‌ها و اینکه مسئولان رسمی دو تابعیتی هستند را کامل تکذیب می‌کنم، اما راجع به جامعه بزرگ هنری کشور اطلاع لازم را ندارم، ضمن اینکه قانون متوجه آنها نیست، اما در سطوح مسئولان افراد دو تابعیتی در وزارت ارشاد را تکذیب می‌کنم و چنین پدیده‌ای ما نداریم.

 

* قابل ذکر هست ماجرای نیمروز با ۹ نامزدی در ۸ بخش (۲ بازیگر در نقش مکمل) یکی از پیشتازان جوایز امسال است

منبع: سلام سینما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار