رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

مصطفی سلطانی کارگردان فیلم «چراغ های ناتمام» طی نامه ای، به نحوه داوری های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد. مصطفی سلطانی کارگردان فیلم «چراغ های ناتمام» که فیلم اش در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی نامزد دریافت سیمرغ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شده است، طی نامه ای به روند […]

مصطفی سلطانی کارگردان فیلم «چراغ های ناتمام» طی نامه ای، به نحوه داوری های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.

مصطفی سلطانی کارگردان فیلم «چراغ های ناتمام» که فیلم اش در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی نامزد دریافت سیمرغ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شده است، طی نامه ای به روند داوری این دوره از جشنواره اعتراض کرد. در این نامه چنین آمده است:

«به نام خداوند بخشنده ی بخشایش گر

اگر فجر و سپیده دم امسال سینمای ایران این بود وای بر غروب و پایانش

از زمانی که به یاد دارم بزرگان و پیشکسوتان عرصه ی سینما می گفتند که جشنواره فیلم فجر بهار، فجر و سپیده دم سینمای ایران است، نمی دانم شاید فهم و درک من از بهار و و فجر اشتباه است ولی من در این جشنواره چیزی جز غروب و سرمای خشک و آزار دهنده دریافت نکردم.

جشنواره ای را که این گونه داوری شود تا بحال ندیده بودم.

جشنواره ای که روزگاری سلیقه ای داوری می شد و من از این بابت ناراحت بودم.

جشنواره ای که در روزگار دیگری سیاسی داوری شد و من از این بابت غصه خوردم.

و حالا جشنواره ای که با رابطه داوری می شود و نمی دانم باید نسبت به آن چه واکنشی نشان دهم، می ترسم وضع بدتر شود.

هر چه با خودم تلاش می کنم تا بتوانم دلیلی پیدا کنم و این داوری را توجیه کنم هیچ منطقی برای آن پیدا نمی کنم، در مورد نامزد شدن و یا نشدن هیچکدام از همکارانم در سایر فیلم ها نظری نمی دهم چراکه در جایگاه داوری نیستم، اما در مورد فیلم خودم می خواهم بگویم ای داوران بزرگ و کارکشته و توانمند محترم جشنواره سی و پنجم ای کاش همین یک مورد نامزدی را هم از فیلم من دریغ می کردید چراکه اگر برای یک سکانس باران در فیلمم مستحق نامزد شدن در رشته ی جلوه های ویژه میدانی هستم پس چرا الباقی زحمات من و همکارانم را ندیدید.

من بعنوان جوانترین فیلمساز جشنواره ی سی و پنجم فیلم فجر از این نحوه داوری بشدت ناراحتم و نمی دانم که این گلایه را باید به که بگویم، چرا که در دو روز گذشته هر چه تلاش کردم از مسئولین و سیاست گذاران جشنواره کسی را پیدا کنم و نزد ایشان گلایه کنم، نیافتم.

در پایان امیدوارم همکاران عزیزم که با همه ی توان و بضاعتشان من را در ساختن چراغ های ناتمام یاری کردند مرا به بزرگی خودشان ببخشند.

مصطفی سلطانی

بیستم بهمن ماه ۱۳۹۵ خورشیدی»

منبع : مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار