رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» که در جشنواره فجر حضور داشت با بیان اینکه این فیلم ۶ دقیقه برای اکران عمومی کم می شود از دلایل این تصمیم گفت. رقیه توکلی کارگردان سینما درباره زمان اکران فیلم «مادری» به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هم حضور داشت، گفت: […]

رقیه توکلی کارگردان فیلم «مادری» که در جشنواره فجر حضور داشت با بیان اینکه این فیلم ۶ دقیقه برای اکران عمومی کم می شود از دلایل این تصمیم گفت.

رقیه توکلی کارگردان سینما درباره زمان اکران فیلم «مادری» به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هم حضور داشت، گفت: به احتمال زیاد ۶۶ دقیقه از این فیلم برای اکران عمومی کم می شود، زیرا بعد از تماشای این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بازخوردهایی گرفتم که فکر کردم بهتر است برای اینکه ریتم فیلم تندتر شود دقایقی از آن را کم کنیم بر همین اساس با هایده صفی یاری تدوینگر اثر صحبت کردم که او نیز بر همین امر تاکید کرد البته خودم هم زمانی که «مادری» را در برج میلاد تماشا کردم به این نتیجه رسیدم که بهتر است کوتاه شود.

وی با اشاره به زمان اکران «مادری» بیان کرد: ما هنوز با هیچ شرکت پخشی برای اکران قرارداد نبسته ایم اما به نظرم نوبت دوم اکران نوروزی زمان مناسبی برای نمایش «مادری» باشد هرچند در آن زمان هم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، اما به نظرم زمان مناسبی برای نمایش فیلم ما است.

به گفته وی، اگر نوبت دوم اکران نوروز در اختیار فیلم قرار نگیرد بهتر است «مادری» در تابستان اکران شود.

توکلی درباره فعالیت های جدید خود نیز گفت: برای ساخت فیلم دومم کمی می ترسم، زیرا قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر فکر می کردم انرژی مثبتی می گیرم و با این انرژی سراغ ساخت فیلم جدیدم می روم اما حضور در برج میلاد و تماشای فیلم در آن جو من را ترساند البته باید بگویم که بازخورد خوبی از اکران فیلمم در سینماهای مردمی گرفتم و کسی هم برخورد بدی در برج میلاد با من نداشت اما من دیدم که حتی نسبت به آثار مهم جشنواره نیز در برج میلاد برخورد مناسبی صورت نمی گیرد. در واقع یک انرژی منفی در آنجا حاکم و شرایط به گونه ای بود که گویا همه دوست داشتند از فیلم یکدیگر ایراد بگیرند و از آن بد بگویند. بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر من متوجه شدم دیگر آن آدم ۲۰ روز پیش نیستم زیرا انرژی مثبتی نگرفته بودم. البته شاید این اتفاقات باعث شد که بیشتر متوجه شوم که نباید زیاد به سمت سلیقه شخصی خودم در ساخت یک اثر بروم.

این کارگردان اظهار کرد: من جوان ترین کارگردان جشنواره بودم و تا پیش از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حتی برای تماشای آثار هم به برج میلاد نرفته بودم، بنابراین هر چند از حضور «مادری» در جشنواره بسیار خوشحال بودم اما شرایط آنجا به گونه ای بود که تاثیر زیادی روی من گذاشت به طوری که هنوز در حالت خلسه هستم.

وی ادامه داد: با این وجود در پی این هستم که فیلمنامه فیلم جدیدم را زودتر بنوسیم و این اثر را بسازم این را هم باید بگویم که به طور قطع فیلم جدیدم را نیز در یزد می سازم.

توکلی در پایان بیان کرد: از تمام برگزارکنندگان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تشکر می کنم و به عنوان کسی که چند روز مهمان این جشنواره بودم باید بگویم که دست اندرکاران آن تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره می کردند. امیدوارم تمام اتفاقاتی که در این دوره رخ داد تجربه ای برای برگزاری بهتر این جشنواره در سال های آینده شود. هر اتفاقی افتاد آنها زحمت کشیده بودند و من خسته نباشید میگویم، خدا قوت.

 

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار