رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

وارن بیتی و فی داناوی بازیگران فیلم «بانی و کلاید» در پنجاهمین سال ساخته شدن این فیلم در مراسم اسکار از آن یاد می‌کنند. به نقل از هالیوود ریپورتر، وارن بیتی و فی داناوی که با هم در فیلم کلاسیک «بانی و کلاید» محصول ۱۹۶۷۷ بازی کرده‌ بودند موافقت کردند تا به مناسبت پنجاهمین سال […]

وارن بیتی و فی داناوی بازیگران فیلم «بانی و کلاید» در پنجاهمین سال ساخته شدن این فیلم در مراسم اسکار از آن یاد می‌کنند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، وارن بیتی و فی داناوی که با هم در فیلم کلاسیک «بانی و کلاید» محصول ۱۹۶۷۷ بازی کرده‌ بودند موافقت کردند تا به مناسبت پنجاهمین سال ساخته شدن این فیلم با همدیگر روی صحنه مراسم اسکار ۲۰۱۷ حاضر شوند و در هشتاد و نهمین مراسم اسکار که ۲۶ فوریه برگزار می‌شود جایزه بهترین فیلم اسکار را به برنده اهدا کنند.

آکادمی اسکار در این باره هنوز اظهارنظری نکرده اما چندین منبع گفته‌اند پیشتر قرار بود تهیه‌کنندگان این مراسم جایزه این بخش را به برنده اهدا کنند.

بیتی ۷۹ ساله و داناوی ۷۶ ساله هنوز در دنیای سینما حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند. داناوی برای امسال در سه فیلم بازی کرده که در نوبت اکران هستند و وارن بیتی نیز به تازگی پس از ۱۵ سال فیلم جدیدی را کارگردانی و در آن بازی کرد که با عنوان «قانون‌ها صدق نمی‌کنند» در اواخر سال ۲۰۱۶ روی پرده رفت.

جایزه بهترین فیلم سال اسکار مهمترین جایزه در میان جوایز سالانه این مراسم است و همیشه این مساله مطرح است که چه کسی این جایزه را به برنده اهدا کند. بیتی تاکنون دو بار این کار را انجام داده و یک بار در سال ۱۹۷۵ برای دادن جایزه به «پدرخوانده قسمت دوم» روی صحنه رفت و بار دیگر در سال ۱۹۹۰ در کنار دوستش جک نیکلسون و با معرفی فیلم «رانندگی برای خانم دیزی» جایزه برنده را به وی اهدا کرد. اما برای فی داناوی نخستین باری خواهد بود که این جایزه را به فردی اهدا می‌کند.

نامزدهای بهترین فیلم اسکار در سال ۱۹۶۷ شامل «بانی و کلاید»، «دکتر دولیتل» «فارغ التحصیل» «مهمانی که برای شام می‌آید» و برنده سال «در گرمای شب» فیلمی درام و معمایی به کارگردانی نورمن جویسون و با بازی سیدنی پوآتیه، راد استایگر و وارن اوتس بودند.

«بانی و کلاید» به کارگردانی آرتور پن، محصول سال ۱۹۶۷ است. این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی در رابطه با یک زوج بانک‌زن به‌نام‌های بانی پارکر و کلاید بارو که در دهه ۱۹۳۰ توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده‌بودند، ساخته‌شده است.

«بانی و کلاید» در چهلمین مراسم جایزه اسکار، موفق به کسب ۲ اسکار در رشته‌های بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلمبرداری شد.

منبع : مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار