رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 10 اسفند 1395 - 13:06
  • کد خبر : 5572
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای نمایش “خانم ایکس” در تماشاخانه “دا”

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “خانم ایکس”  به کارگردانی جواد عاطفه، هر شب ساعت ۲۰:۰۰ تا یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ در تماشاخانه “دا” به نشانی میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ به روی صحنه می رود. جواد عاطفه کارگردان نمایش خانم ایکس به سینماخانه گفت: نمایشنامه این کار اقتباسی از سه اثر آگوست استرینبرگ، یوجیل […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “خانم ایکس”  به کارگردانی جواد عاطفه، هر شب ساعت ۲۰:۰۰ تا یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ در تماشاخانه “دا” به نشانی میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ به روی صحنه می رود.

جواد عاطفه کارگردان نمایش خانم ایکس به سینماخانه گفت: نمایشنامه این کار اقتباسی از سه اثر آگوست استرینبرگ، یوجیل اونیل و داریوفو است که به دلیل برخی نگاه های مردسالارانه که باعث سکون، نیستی زنان شده است، برای اجرا انتخاب کردم.

جواد عاطفه همچنین عنوان کرد: ایجاد فضای کابوس وار و وهم آلود در نمایش و اجرای نمایش به سبک مونولوگ کمک کرد تا از این طریق، شخصیت زن نمایش به بیان دردهایش بپردازد. همچنین تماشاخانه “دا” به دلیل فضا و اتمسفر مالیخولیائی که دارد بسیار مناسب اجرای این نمایش بود و هنگامی که مخاطبان وارد سالن می شوند، فضای سرد و سرداب گونه تماشاخانه کمک به درک وضعیت روانی و شخصیت نمایش می کند. ضمن آنکه با طراحی آقای روزبه حسینی در نورپردازی و طراحی آقای سهند بهاری در طراحی صدا، سعی کردیم تا فضایی پر کنتراست را برای انتقال بهتر مفاهیم نمایش ایجاد کنیم.

کارگردان نمایش “خانم ایکس” در پایان اضافه کرد؛ اعتقاد دارم این نمایش برای تمام کسانی که فهمی از جهان زنانه دارند قابل درک است. آنهایی که می دانند و می فهمند که باید درباره مسائل زنان و نادیده گرفتن آنها بیشتر کار شود.

عوامل این نمایش عبارتند از : عاطفه پاکبازنیا به عنوان تنها بازگر نمایش؛ دستیار کارگردان : شقایق دارابی، مجری طرح : وحید حاجیلویی، طراح صحنه : جواد عاطفه ، طراح نور : روزبه حسینی، طراح صدا : سهند بهادری، رامین عبدالهی، دستیار صحنه : حمید کلهر، روابط عمومی و امور بین‌الملل : ملینا نوری‌زاد

سینماخانه/ خبرنگار: محسن رودباری – عکاس: محمدصادق چگینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار